JohnnyGroningen
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 mrt 2009
Beste lezer,
Ik ben erg slecht in MySQL maar helaas valt het ook in het schoolprogramma dus
De opdracht is dat je de prijs van een artikel moet kunnen veranderen. Nou heb ik dit verdeeld in 2 PHP bestanden.
Nou krijg ik deze error:
De toevoegquery op de database is mislukt!
dus er is iets mis met deze zin:
De MySQL ziet er zo uit:
(dus Verkoopprijs zit in artikel).
Wie o wie kan mij helpen:thumb:
mvg
Johnny
Ik ben erg slecht in MySQL maar helaas valt het ook in het schoolprogramma dus

De opdracht is dat je de prijs van een artikel moet kunnen veranderen. Nou heb ik dit verdeeld in 2 PHP bestanden.
PHP:
<?php
$mysql = mysql_connect("localhost","Johnny T","") or die("Fout: Er is geen verbinding met de MySQL-server tot stand gebracht!");
mysql_select_db("Johnny",$mysql) or die("Fout: Het openen van de database is mislukt!");
$resultaat = mysql_query("SELECT DISTINCT Omschrijving FROM artikel",$mysql) or die("De query op de database is mislukt!");
mysql_close($mysql) or die("Het verbreken van de verbinding met de MySQL-server is mislukt!");
?>
<form action="bevestiging.php" method="post">
Kies een categorie:<br />
<select name="categorie">
<?php
while(list($categorie) = mysql_fetch_row($resultaat))
{
print("<option value='$categorie'>$categorie</option>");
}
?>
</select><br />
</form>
<form action="bevestiging.php" method="post">
Kies je nieuwe prijs:<br />
<input type="text" name="nieuwe_prijs" /><br />
<input type="submit" value="Verzend" />
</form>
PHP:
<?php
$nieuwe_prijs = $_POST[nieuwe_prijs];
$categorie = $_POST[categorie];
$mysql = mysql_connect("localhost","Johnny T","") or die("Fout: Er is geen verbinding met de MySQL-server tot stand gebracht!");
mysql_select_db("Johnny",$mysql) or die("Fout: Het openen van de database is mislukt!");
mysql_query("INSERT INTO Verkoopprijs FROM artikel VALUES ('$nieuwe_prijs')",$mysql) or die("De toevoegquery op de database is mislukt!");
mysql_close($mysql) or die("Het verbreken van de verbinding met de MySQL-server is mislukt!");
print("$categorie is veranderd naar $nieuwe_prijs");
?>
Nou krijg ik deze error:
De toevoegquery op de database is mislukt!
dus er is iets mis met deze zin:
PHP:
mysql_query("INSERT INTO Verkoopprijs FROM artikel VALUES ('$nieuwe_prijs')",$mysql) or die("De toevoegquery op de database is mislukt!");
De MySQL ziet er zo uit:

(dus Verkoopprijs zit in artikel).
Wie o wie kan mij helpen:thumb:
mvg
Johnny