Wat is er geblokkeerd???

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Nu UPC stopt, heb ik een Hema prepaid in de Motorola C118 van mijn dochter gestopt. Nummerbehoud is gelukt. Normaal kun je dan na intikken van de standaard simcode 0000 meteen bellen (zo werkt dezelfde kaart in mijn Nokia). Op de Motorola volgt echter de melding 'Pin vrijgegeven' gevolgd door 'extra beveilingscode'. Wat bedoelen ze daarmee? De Motorola had standaard een zg. Slotcode 1234 (door mijn dochter vervangen door een eigen code), dus waarschijnlijk wordt die bedoeld. Ik heb foute codes ingetikt en krijg nu melding 'Telefoon geblokkeerd, neem contact op met provider'. Volgens mij heeft dit niets met provider Hema van doen maar met de Motorola of zie ik dat fout? Vraag 1: H:confused:oe krijg ik het ding weer gedeblokkeerd? Vraag 2: als dat lukt, welke 'extra beveiligingscode' moet ik dan invoeren?

Als je inmiddels 3x een foute pincode hebt ingegeven wordt automatisch je simkaart geblokkeerd.
Die kan je alleen nog vrijkrijgen met de bij de simkaart behorende puk code.
Die moet je bij de simkaart hebben meegekregen.
Heb je die niet meer, kan je deze nog opvragen bij de provider van je simkaart.

Dank voor je reactie. Ik denk niet dat dit het probleem is, want de simkaart doet het nog steeds prima in mijn eigen Nokia (heb ik net geprobeerd). Hij werkt dan gewoon na het invoeren van standaard Hema simcode 0000. De Motorola meldt ook niet dat de simkaart is geblokkeerd, maar dat de telefoon is geblokkeerd. Of zit ik helemaal mis?

Ik heb overigens wel de pukkode, maar die zou ik niet eens in de Motorola kunnen invoeren omdat het toestel niets anders meer doet dan die melding geven. Verder werkt er helemaal niets meer . Je zou dus zeggen dat de simcode goed is ingevoerd, maar dat het toestel zelf nog een veiligheidscode verwacht om te functioneren. En dat is dan waarschijnlijk de code die mijn dochter altijd gebruikte om in te loggen (en die ik niet wist).

:D
Ik ben er inmiddels achter door Motorola te bellen. Vervolgens een serie dure telefoontjes naar T-mobile, dan naar Orange en dan naar UPC. Er zit een simlock op de telefoon. Alleen ***lig dat je dit niet uit de melding kunt opmaken! Hij wordt nu unlocked. Dank voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan