droersch
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 okt 2001
Gisteren heb ik een nieuw moederbord gekregen omdat m'n 'oude' kapot was. Het oude moederbord was pas 3 maanden oud dus ik heb hetzelfde type moederbord onder de garantiebepalingen teruggekregen.
Nu heb ik alles weer exact hetzelfde aangesloten als voorheen maar nu start de pc niet meer op. Op het moederbord brandt wel een groen licht en als ik hem aanzet branden de leds van de hdd en power ook dus het is niet de voeding.
Het zou dus nog de processor, videokaart of geheugen kunnen zijn.
De videokaart is het denk ik niet maar ik zal straks eens een oude videokaart proberen.
Hoe kun je het geheugen testen? Ik heb de 2 modules in verschillende banken geprobeerd maar geen resultaat.
Blijft over de processor. Hoe weet ik of deze kapot is of verkeerd is aangesloten? Toen ik de processor opnieuw in het moederbord plaatste merkte ik wel op dat een aantal pinnetjes van de processor scheef waren. Zou dat het probleem kunnen zijn?
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.
Specificaties: moederbord Asus k8n4 -e deluxe
Processor: AMD Athlon 1600+
Videokaart: PCI-Express Nvidia Peak 6600 256 mb
RAM: 2 * 512 DDR
Nu heb ik alles weer exact hetzelfde aangesloten als voorheen maar nu start de pc niet meer op. Op het moederbord brandt wel een groen licht en als ik hem aanzet branden de leds van de hdd en power ook dus het is niet de voeding.
Het zou dus nog de processor, videokaart of geheugen kunnen zijn.
De videokaart is het denk ik niet maar ik zal straks eens een oude videokaart proberen.
Hoe kun je het geheugen testen? Ik heb de 2 modules in verschillende banken geprobeerd maar geen resultaat.
Blijft over de processor. Hoe weet ik of deze kapot is of verkeerd is aangesloten? Toen ik de processor opnieuw in het moederbord plaatste merkte ik wel op dat een aantal pinnetjes van de processor scheef waren. Zou dat het probleem kunnen zijn?
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.
Specificaties: moederbord Asus k8n4 -e deluxe
Processor: AMD Athlon 1600+
Videokaart: PCI-Express Nvidia Peak 6600 256 mb
RAM: 2 * 512 DDR