Wat is er kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Gisteren heb ik een nieuw moederbord gekregen omdat m'n 'oude' kapot was. Het oude moederbord was pas 3 maanden oud dus ik heb hetzelfde type moederbord onder de garantiebepalingen teruggekregen.

Nu heb ik alles weer exact hetzelfde aangesloten als voorheen maar nu start de pc niet meer op. Op het moederbord brandt wel een groen licht en als ik hem aanzet branden de leds van de hdd en power ook dus het is niet de voeding.

Het zou dus nog de processor, videokaart of geheugen kunnen zijn.

De videokaart is het denk ik niet maar ik zal straks eens een oude videokaart proberen.

Hoe kun je het geheugen testen? Ik heb de 2 modules in verschillende banken geprobeerd maar geen resultaat.

Blijft over de processor. Hoe weet ik of deze kapot is of verkeerd is aangesloten? Toen ik de processor opnieuw in het moederbord plaatste merkte ik wel op dat een aantal pinnetjes van de processor scheef waren. Zou dat het probleem kunnen zijn?

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

Specificaties: moederbord Asus k8n4 -e deluxe
Processor: AMD Athlon 1600+
Videokaart: PCI-Express Nvidia Peak 6600 256 mb
RAM: 2 * 512 DDR

Pennetjes op de processor scheef, klinkt niet goed.:(
Ging de processor makkelijk in de socket, zonder kracht?

Het is inderdaad de processor want ik heb zojuist de processor eruit gehaald, pinnetjes recht gezet en nu klikte hij er wel goed in.

De pc start nu wel op maar ik zie alleen wat vage tekens op het beeldscherm en verder gebeurt er niks. Ik kom niet eens in de bios.

Een nieuwe processor heeft het probleem dus niet opgelost. Na het opstarten van de pc hoor ik één bieb en dan krijg ik het scherm met een aantal vreemde tekens (waar normaal specificaties verschijnen) en daarna gebeurt er niks.

Ik heb het probleem eindelijk gevonden. Ik kwam er in eerste instantie echt niet meer uit en stond op het punt om de pc naar een pc-zaak te brengen om na te laten kijken. Eerst heb ik alle extra/overige devices losgekoppeld (netwerkkaart, firewire, usb 2) en het nog één keer geprobeerd en warempel, de pc startte normaal op.

Daarna heb ik opnieuw de netwerkkaart erin gedaan en het probleem was er weer. Heel vreemd want met hetzelfde type en model moederbord werkte de netwerkkaart goed.

Maar goed, het probleem is opgelost en ik kan weer gewoon werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan