Wat is er met mijn pc aan de hand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitch009

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Hallo allemaal,

Ik heb al langere tijd problemen met mijn pc, Ik zal het even uitleggen; Ik heb een redelijke pc met redelijke hardware maar bij sommige games waar mijn pc dik boven de minimale specificaties zit gaan de games onwijs langzaam (haperingen, zelfs als de game bij een vorige windows installatie perfect heeft gewerkt).

Buiten dit heb ik nog een ander probleem dat waarschijnlijk met mijn videokaart te maken heeft, Ik heb sinds kort last van een soort storing als ik zit te gamen. Het beeld begint opeens een beetje te schudden en dat wordt naarmate erger en dan gaat mijn scherm automatisch aanpassen en als ik niks doe dan komt het scherm uiteidelijk terug maar dan is me pc frozen maar als ik snel genoeg de game kan afsluiten dan is het weer weg(?).

Nu heb ik Speccy van Piriform geïnstalleerd en als ik snel na de storing (als ik de game heb afgesloten) ga kijken bij de temperaturen dan zijn ze beiden maximaal 45 graden.

Ik heb onlangs ook een nieuwe voeding gekocht van 550w maar de problemen blijven aanhouden (vorige voeding 350w), Oh ja bijna vergeten; Heb onlangs nog de pc in een kleinere kast gebouwd.

Iemand enig idee?

Snapshot van Speccy: http://speccy.piriform.com/results/dia7B9z9ThzrTaGQswx3i5n

Alvast bedankt :d

Groeten,
Mitchell

Hoi,
ik heb compleet hetzelfde systeem als jou,maar dan met andere geheugensettings.
klikkerdeklik.
Heb je ooit je geheugensettings veranderd in het Bios?

Laatst bewerkt:
Hoi,
ik heb compleet hetzelfde systeem als jou,maar dan met andere geheugensettings.
klikkerdeklik.
Heb je ooit je geheugensettings veranderd in het Bios?

Volgens mij niet. Maar wat me opvalt, kijk is bij mijn cores (core1 en 2) en dan bij de jouwe. Is mijn processor kapot of is hij teruggeklokt? Best raar

Wat mij nu opvalt (de mijne is een beetje overklockt trouwens) is dat Core 0 bij jou een multiplier van 11x heeft en Core 1 een muliplier van 6x wat bij jou resulteert dat die Core maar op halve snelheid werkt.
Bij mij zijn die waardes gelijk.
Ik zal 's in het Bios gaan kijken wat mogelijk is (kom er ook niet iedere dag in)

Laatst bewerkt:
Ik weet 't nou echt niet meer, is me pc het aan het begeven?
Ik wou dit eigenlijk posten omdat allebij m'n cores een multiplier van x6 hadden maar nu heb ik speccy opnieuw gestart en nu zijn ze beide x11.

:(:(

Nou dat hoeft nu ook weer niet,wellicht voor jou een vreemde vraag maar heb je nooit last dat de tijd van je pc niet gelijk loopt? Of let je daar nooit op?

Dat heeft toevallig niets met evt. je CMOS-batterij te maken,vandaar de vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan