Wat is er met mijn pc aan de hand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killinspree

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Berichten
111
Beste Allemaal,

Ik heb geen idee of dit de juiste sectie is waar ik mijn post moet plaatsen. Ik hoop dat ik hier goed zit.

Sinds kort start mijn computer niet meer normaal op.

Het begon met de Windows 7 Genuine meldingen,
Na remove wat 2.2.7 eroverheen te hebben gegooid leek het probleem opgelost, restart was geen probleem.
Todat ik weer de genuine meldingen kreeg, maar WAT was al removed, dus weer gerestored, reboot RemoveWat weer gerund, reboot en alles leek prima.
Todat ik 's ochtends mijn pc weer probeer aan te zetten en hij zegt dat er iets niet is goed gegaan en gaat een system recovery uitvoeren.
Terwijl ik zeker weet dat ik mijn pc gewoon netjes heb afgesloten!!

ACL s on file C:\ windows\system32\slui.exe are not proper Old value= 0x1f01df
System resore is klaar en zegt dat het opgelost is... Maar dat zegt ie nu al 4 à 5 keer...(elke keer als ik hem opstart)

Nog maar een keer Remove WAT gerestored en geremoved, reboot, niks aan de hand :s

Als hij nu aan is zegt hij niks meer over windows genuine of system recovery was vanochtend ook niet nodig...

Tot dat ik mijn pc echt uitzet!
Nu is het zo erg dat ik mijn pc niet "aankrijg"
Ik heb een Acer Aspire m5201 en als ik op het aanknopje druk, hoor ik wel ventilators in mijn pc draaien, maar het beeldscherm blijft uit, en lampje op mijn aanknop blijft uit. En het ergste nog, ik hoor korte zachte piepjes uit mijn C schijf komen... Totdat ik hem een paar keer uit doe, stekker eruit halen, weer erin, en opnieuw proberen.

Ik durf mijn pc nu niet meer uit te zetten :shocked:

Ik hoop dat iemand een idee heeft wat ik nu het beste kan doen :s

Mvg Killinspree
 
@dennis16612,

Is niet echt een zinnige oplossing he:(
 
1st de status van je schijf al eens checken met Hard Disk Sentinel

Beste Roadworker,

Ten eerste bedankt voor je reactie, ik heb Hard Disk Sentinel geïnstalleerd en hij zei zelf eigenlijk al:

De status van de schijf is PERFECT. Geen problematische of slechte sectoren gevonden, ook geen spin-up- en data-transfer-fouten.

Geen acties nodig.

Mvg
 
Dat betekent dat die biepjes niet van een slechte harde schijf komen,da's al een pluspunt..:thumb:
Nu je geheugenlatjes ieder om de beurt eruithalen,of memtest86+ gebruiken om je RAM te testen.
Eventuel ook HW Monitor om de temperatuur van je hardware te meten.
Reden voor deze tests zijn de biepjes die je hoort.......gewone softwareproblemen geven meestal geen biepgeluiden tijdens opstarten,alhoewel het natuurlijk zeer goed mogelijk is.
Maar dan heb je tenminste nu al de meest voorkomende hardwarefouten geëlimineerd voor je verder gaat zoeken.....:)
 
Dankjewel weer voor je snelle bericht :)

Da's inderdaad goed nieuws :D. Die memtest moet ik mee booten zag ik, dus moet daar nog even een usb sticky voor vinden, of ik haal ze om beurten er even uit.

Ik heb gelijk even naar de tempraturen gekeken via Everest en hieronder staat alles... ziet er best prima uit toch?

Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype ITE IT8718F (ISA E80h)
GPU sensortype Diode (ATI-Diode)
Chassis inbreuk opgemerkt Ja

Temperaturen
Moederbord 39 °C (102 °F)
CPU 43 °C (109 °F)
CPU #1 / Kern #1 41 °C (106 °F)
CPU #1 / Kern #2 41 °C (106 °F)
CPU #1 / Kern #3 41 °C (106 °F)
CPU #1 / Kern #4 41 °C (106 °F)
Aux 40 °C (104 °F)
GPU2: GPU diode (DispIO) 42 °C (108 °F)
GPU2: GPU diode (MemIO) 42 °C (108 °F)
WDC WD10EAVS-00D7B1 33 °C (91 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 1555 RPM
GPU1 0%
GPU2 24%

Spanningswaarde
CPU Core 1.14 V
+2.5 V 1.15 V
+3.3 V 3.09 V
+5 V 5.16 V
+12 V 11.58 V
+5 V Standby 4.70 V
VBAT Batterij 3.34 V
 
Ik heb gelijk even verder in everest gekeken, en daar kan ik ook mijn 4 ram geheugen kaarten in zien, daar geeft ie geen foutmelding o.i.d. dus lijken alle 4 goed te werken (?)
 
Everest en de meeste andere tools doen niet zo'n diepgaande tests als Memtest,en missen makkelijker.
De temperaturen zijn goed,niks mee aan de hand,wel vreemd dat er 2 GPU's aangegeven worden,en er onder "koelingsventilatoren" bij GPU1 een nulwaarde staat....heb jij een crossfire of sli setup?
 
Ow, das een goeie om te weten :)

Ehm... Crossfire? Sli setup?
Sorry nog nooit van gehoord :s
 
Systeem met 2 videokaarten die gelinkt zijn om meer grafische kracht te genereren......
 
Systeem met 2 videokaarten die gelinkt zijn om meer grafische kracht te genereren......

haha hell no xD

heb een hele simpele ATI videokaart en t is er echt maar 1tje die er in zit (die ik eruit kan halen iig)

Bij de verkoop zij de verkoper wel dat de videokaart ge-integreert was (waaruit ik opnam dat ie in mijn Moederbord zou zitten)
Maar ik kan hem er degelijk uit halen.

Alle orginele hardware zit er nog in, heb zelf niets veranderd of vervangen (so far :p)

Bedankt voor je hulp trouwens :)
 
Kan je even melden wat er bij apparaatbeheer-->beeldscherm staat?
Normaal zouden daar 2 apparaten weergegeven moeten zijn,als dat niet zo is,weten we gelijk waar die pieptonen vandaan komen....;)
 
Kan je even melden wat er bij apparaatbeheer-->beeldscherm staat?
Normaal zouden daar 2 apparaten weergegeven moeten zijn,als dat niet zo is,weten we gelijk waar die pieptonen vandaan komen....;)

Nope, monitors --> Generic PnP Monitor.

Dat is alles wat er staat.

Maar ik hoor de piepjes alleen als ik mijn pc op probeer te starten (dit is mij tot nu toe 1 keer opgevallen) en als mijn pc aanstaat hoor ik alleen ven's :p

Edit:
oh crap:ik zat verkeerd te kijken
Bij Display adapters staat
-ATI Radeon HD3200 Graphics
-ATI Radeon HD4300/4500 Series
 
Laatst bewerkt:
Aaah,ok......dus alleen piepjes bij opstarten....da's perfect normaal!
Misschien dat er iets fout zit met je opstartopties na je systeemherstel.....M$ durft rare truuks uithalen met niet correct geregistreerde besturingssystemen.
Kijk eens bij systeem-->geavanceerde systeeminstellingen-->geavanceerd-->opstart en herstel instellingen-->instellingen
Als er een vinkje staat voor "herstelopties" en "lijst met besturingssystemen" weergeven,deze weghalen en rebooten.
 
Aaah,ok......dus alleen piepjes bij opstarten....da's perfect normaal!
Misschien dat er iets fout zit met je opstartopties na je systeemherstel.....M$ durft rare truuks uithalen met niet correct geregistreerde besturingssystemen.
Kijk eens bij systeem-->geavanceerde systeeminstellingen-->geavanceerd-->opstart en herstel instellingen-->instellingen
Als er een vinkje staat voor "herstelopties" en "lijst met besturingssystemen" weergeven,deze weghalen en rebooten.


mmmmm nee, je begrijpt me denk k verkeerd.
Ik ken de piepjes van het opstarten. (heb de pc al 3 jaar :p)
Het zijn hele snelle hoge frequentie piepjes waar je echt op moet letten om te horen, en het lijkt echt vanuit mijn C:\ te komen (de bovenste HD)
 
Vreemd dat HD Sentinel geen problemen vindt dan..:shocked:...is een heel goed programma om schijffouten te detecteren...
 
ik geloof je sowieso ;)
Misschien iets anders?
Misschien heeft dit alles nogsteeds met slui.exe te maken?
 
Mijn vorige post dient om die ACL foutmelding bij het opstarten proberen weg te krijgen........de rest wordt moeilijk volgens de forum regels......;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan