Wat is er mis?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebel lady

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2006
Hallo allemaal.

Ben al twee weken aan het goochelen met mijn grafische kaart (Geforce4 ti4200-8x 128 mb)
Het probleem is als het wat moeilijker wordt voor hem, krijg ik een screen dump (blauw scherm met het volgende: probleem door nv4.disp 0x000000EA (0X820BC788.0X8211CDC8.0XF88D6CB40X00000001)) en wil de computer ook eigelijk niet meer normaal opstarten
het vreemde hier van is ook weer als hij terug gaat in het systeem er in eerste instantie niets aan de hand lijkt te zijn tot dat het weer moeilijk wordT (DVD er in of zo iets)
Kaart er uit en een andere erin van mindere kwaliteid (32 mb zelfde merk) en het werkt probleem opgelost zou je denken.
Mijn "stukke" kaart bij een ander er in geprikt en hij werkt gewoon naar behoren.
Volgende stap: geheugen gecontroleerd met memtest alles ok.
Wat nu?

Alvast bedankt
André

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Heb je de driver al eens volledig verwijderd en op nieuw geinstalleerd van die videokaart?

nv4.disp staat voor de nivida display driver dus er is een probleem mee.
je kan proberen wat crash voor stel normaal zou het dan goed moeten zijn.

Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar in deze site van Microsoft's Help en ondersteuning wordt je probleem exact weergegeven.
En er wordt een link gegeven naar de NVIDIA-site.
Je schijnt toch echt een andere, nieuwere driver te moeten installeren.
(De-installeer dan wel eerst de huidige.)

Allen bedankt.

De driver heb ik al tot vervelens toe opnieuw geinstalleerd na dat ik de oude heb weg gegooid, zels heel de besturing al vervangen XP HE sp 2.

Het probleem is zomaar begonnen dus niet na wat gerommel (heb ik van geleerd dat daar veel tijd in kan gaan zitten).

Ik krijg ook als ik op start witte streepjes op mijn beeld dit willen ook wel een gekleurde blokjes zijn of een combinatie daar van.

Greets André

Heb je die Microsoft pagina nu wel bekeken, het gaat over de Nv4.sys van NVIDIA.
Uit je antwoord blijkt dat niet.

Gisteren avond het geheel van Microsoft pagina nog maar eens door gelezen (miste ik iets?) en uitgevoerd.
Wederom een nieuwe driver geinstalleerd volgens hun schrijven en het werkte weer niet naar behoren.
Wat kan het nog meer zijn?

Okay, maar om het echt helemaal uit te sluiten zou ik via Start naar Zoeken gaan.
Bij de zoekopties instellen Geavanceerde zoekopties en dan Systeemmappen, Verborgen mappen en bestanden en Submappen doorzoeken.
In het zoekvenster typen: Nv4.sys en laten zoeken.
Als er geen zoekresultaat is, weet je zeker dat die "foute" driver niet meer in je systeem zit.

Rechtsklik op een lege plek van het Bureaublad, kies Eigenschappen, Instellingen, Geavanceerd, Probleem oplossen.

Zet het schuifje van Hardwareversnelling helemaal naar links en haal het vinkje weg voor de regel: Gecombineerd schrijven inschakelen.
De globale prestaties van de videokaart kunnen hierdoor wellicht iets afnemen.

Als het probleem verdwenen, is kun je met try-and-error proberen het schuifje iets naar rechts te schuiven, maar het risico dat het probleem terugkomt is groot.

Laatst bewerkt:
Zijn we weer, het volgende gedaan: schuifje naar links geplaatst, gecombineerd schrijven uitgevinkt.Het systeem geeft volgende melding: possible reason include: disabled graphics hardware acceleration. Dan zou ik het weer ongedaan moeten maken wat ik net gedaan heb.( schuifje naar links, uitvinken) dit heb ik niet gedaan. De computer opnieuw opgestart, het probleem is nu verdwenen als ik een DVDtje afspeel.

vervolgens hardware versnelling op het tweede streepje van links gezet, het systeem opnieuw opgestart DVDtje afgespeelt, werkt nog steeds

gecombineerde schijven aangevinkt.opnieuw opgestart DVDtje afgespeelt werkt nog steeds.

vervolgens hardware versnelling op het derde streepje van links gezet, het systeem opnieuw opgestart DVDtje afgespeelt, werkt nog steeds.

vervolgens hardware versnelling op het vierde streepje van links gezet, het systeem opnieuw opgestart DVDtje afgespeelt, werkt niet meer.

Weer opnieuw opgestart, beeld knippert nu wel met een DVDtje en het systeem loopt vervolgens weer vast in fysieke geheugendump
Tijdens het opnieuw opstarten blijven de blauwe geblokte strepen verticaal op mijn beeldscherm verschijnen voor het bios scherm.
Het duurt ook verrekt lang voor dat hij zijn instellingen verwerkt.

Hoe verder?

vervolgens hardware versnelling op het derde streepje van links gezet, het systeem opnieuw opgestart DVDtje afgespeelt, werkt nog steeds.
Je zult dit compromis moeten aanvaarden, als de DVD's goed worden afgespeeld en er niet op andere fronten te veel kwaliteitsverlies optreedt.

Nv4.sys staat niet meer in je systeem, je hebt de nieuwste stuurprogramma's voor je video-kaart geinstalleerd en de bovenstaande oplossing is bevredigend.

Ik zou geen vervolgstappen weten.

Jammer dat we er niet uitkomen wat er aan scheelt.
Dit probleem had ik eerst niet dus ik denk dat ik er maar mee door ga.

Ik hoor om me heen " is het je moederboard niet?"

Maar jij bedankt voor je tijd en tot schrijfs

Bedankt. Voor mijn "practische" oplossing heb ik wel mijn oor te luisteren gelegd bij Microsoft. :confused:

Als er een bevredigender oplossing gevonden wordt, houd ik mij aanbevolen. :)

De ontknoping:

Moederboard vernieuwd, er stonden een aantal condensators bol
En de grafische kaart vernieuwd.

Probleem opgelost !!!!!!!!

Bedankt dat je de oplossing nog even meldt. :)
Ik ben blij voor je, dat het nu weer draait zoals het hoort. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan