Wat is er mis?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een Medion pc met de standaard bijgeleverde videokaart Geforce8400, met de standaard driver gegeven door Windows 7 werkt hij goed, in Windows update is er een nieuwere versie beschikbaar (niet 'standaard vga adapter, maar echt voor deze kaart), als ik die installeer loopt de pc tijdens het opstarten vast in het scherm met het Windows logo.

Dan de originele drivers van NVIDIA. Downloaden en installeren gaat goed, opnieuw opstarten geeft weer hetzelfde probleem.

Nieuwe videokaart Geforce Gt610, geplaatst, opstarten gaat goed, pc ziet kaart als 'standaard vga adapter', bijgeleverde cd er in, drivers geïnstalleerd en ja hoor..... Weer hetzelfde probleem.

Eerder al geprobeerd onder Vista (originele Medion versie) ook met hetzelfde probleem.

Moet ik er van uitgaan dat mijn moederbord kapot ik? Moederbord is voorzien van de laatste bios versie.

Iemand advies?

Mvrgr.

Nossie

Wat is het MSN nummer van die Medion?

Ik heb een Medion pc met de standaard bijgeleverde videokaart Geforce8400, met de standaard driver gegeven door Windows 7 werkt hij goed

Als het moederbord het probleem zou zijn had je het ook bij die moeten hebben.

Ik mis in je videokaart-installatie-wissel-installatie een actie + vraag ik mij af of de computer (ic. mobo) ook een videochipje onboard heeft?
Vraag 2 zal je het antwoord wel op weten en zo niet, dan gaan we dat wel vinden a.d.h.v. het modelnummer van je machine.

Vraag 1(missende actie) is ook best wel een beetje interessant. Ga eens naar configuratiescherm, apparaatbeheer, beeldschermadapter(s). Wat lees je daar nú voor info? (uiteraard als je de machine opgestart krijgt met whatever voor kaart erin)

Los daarvan : download eerst eens de juiste driver voor de juiste Nvidia kaart bij Medion en parkeer die even in de map downloads of zo.

Start je machine op in de veilige modus, ga vervolgens in de veilige modus weer naar apparaatbeheer, en klik daar rechts op de beeldschermadapter en kies voor "Deinstalleren / installatie ongedaan maken". Doe dat tevens voor een (eventueel) tweede daar staande adapter.

De machine zal nu wel piepen dat 'ie opnieuw opgestart moet worden. Doe dit, maar start niet normaal op, maar ga direct weer naar de veilige modus. Installeer in de veilige modus de zojuist gedownloade software van Nvidia en start de machine daarna op de normale wijze op.

Belangrijk : download NIET de software van / bij Nvidia, maar pluk de laatste Nvidia software van de site van Medion, TENZIJ je een nieuwe kaart hebt geplaatst die niet in de machine zat toen je 'm kocht. Dan mag je wel bij Nvidia de driver / software downloaden.

Laatst bewerkt:
Ik kan op dit moment even niet bij de bewuste pc, hij is in gebruik bij mijn zoon en die slaapt nu.

MSN nummer kan ik dus ook even niet kijken. Het type is MS7255 en heeft inderdaad ook een onboard videokaart maar zodra er een videokaart in het PCI-E slot zit zie je de onboard kaart niet meer tussen staan.

En dit allemaal omdat m'n zoon Minecraft wil spelen ;)

Zal wel na het weekend worden....

Alvast bedankt.

Gr.

Nossie

Daar heb je denk ik een gedeelte van oorzaak en probleem. Als jij een losse grafische kaart inprikt, dan hoort Windows die niet te zien als 'standaard vga adapter'. Gelet op wat je schrijft, denk ik dat Windows de Nvidia kaart vooralsnog helemaal niet ziet, tenzij er 2x standaard adapter in app. beheer staat en dat betwijfel ik ten zeerste.

Afhankelijk van merk en type bios (mobo) kan / moet je handmatig de onboard kaart uitschakelen in het bios alvorens een externe te kunnen gaan gebruiken. Da's een heel simpele actie : als het van toepassing is op het bios in die machine, dan lees je ergens onder de tweede tab in het bios (van links naar rechts gezien) woorden als:
'graphic onboard' of 'graphics' of iets in die richting, met de optie 'enable' standaard op dit moment ingeschakeld én als je erop gaat staan en Entert, "disable" als optie erachter.

Laatst bewerkt:
Maar ik maak wel gebruik van de externe videokaart.... Het is een MSI MS7255 moederbord, bij MSI heeft ie wel een andere naam maar bovenstaande met sisoft Sandra achterhaald. Op de MSI site staan voor dit moederbord alleen updates voor AMI bios en deze heeft Phoenix award bios.

Heb wel al zitten zoeken om onboard apparaten uit te schakelen maar stond geen video tussen... Of ik kon het iig niet vinden.... Maar goed, na het weekend weer verder puzzelen.

Er staat overigens maar 1 videokaart in apparaat beheer en dat is de externe.

Fijn weekend. Alvast bedankt.

Gr.
Nossie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan