wat is er nu kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimpie54

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
3 maanden geleden kreeg ik de eerste problemen met mijn systeem. De harde schijf tikte af en toe. Na een aantal keren kreeg ik mijn eerste blauwe scherm. Snel een backup gemaakt en twee dagen later was het afgelopen met de harde schijf. Niks meer. Niet meer te benaderen enz.
Nieuwe schijf geplaatst. alles leek opgelost tot afgelopen weekend. weer de eerste tikken en snel daarna een blauw scherm. Gelukkig net een backup op een andere schijf gezet.
Wat is er nu aan de hand??? Twee keer een schijf in 3 maanden kapot lijkt me geen toeval. De eerste schijf was 5 jaar oud, net als de rest van het systeem, maar de tweede is nieuw.
Is het de voedig of is het de controller of is het wat anders????

Een slecht werkende voeding of te zwakke voeding kan inderdad je hardware de vernieling in helpen.

Warmte is de grootste boosdoener, daarnaast zou het, idd, ook de voeding kunnen zijn, meten is weten, dus meet de voltage eens, met een universeelmeter, bij belasting, een te lage spanning is voor een harde schijf, bijna net zo funest, als een te hoge.

Warmte is de grootste boosdoener, daarnaast zou het, idd, ook de voeding kunnen zijn, meten is weten, dus meet de voltage eens, met een universeelmeter, bij belasting, een te lage spanning is voor een harde schijf, bijna net zo funest, als een te hoge.

Ik heb wel een universeelmeter Ik zal vanavond eens gaan meten, maar hoe doe ik dat. .
Ik wil de schijven even niet meer gebruiken. Mogelijk blijven ze dan na evt vervanging van de voeding nog functioneren of is het al te laat?

met everest home kun je tog ook meten zover ik wist tijdens het draaien van een spel of zo ff windows logo en dan everest draaien en kijken welke temperaturen je hebt lijkt mij.

gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan