Wat is er precies kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Hallo,
Dat ik hem meot terugsturen weet ik wel, en Dell doet moeilijk maar ik denk dat ze hem binnekort wel willen repareren (want ik zit nog binnen de 2 jaar wettelijke garantie)
Mijn laptop doet niets meer :P Ale en lange tijd niet,
Iemand had ernaar gekeken en toen begon hij nog vager te doen!
Wat ik nu dus heb:
Ik druk hem aan, hoor de fans aangaan en zie voor een seconde of 2 het hardeschijf lampje branden.
Dan gaat die weer uit, en na een seconde of 5 gaan er 3 lampjes aan:
Numock, Scroll lock en Capslock.
Waarvan de numlock heel onregelmatig knippert.
Verder gebeurd er niets, tot ik de aanknop 5 seconden inhoud omhem uit te zetten.

Ik heb een filmpje gemaakt, maar vind het niet echt nuttig om deze te uploaden want meer gebeurd er niet dan dat je die lampjes ziet knipperen.

Weet iemand wat het probleem hier is?
De persoon die ernaar heeft gekeken zei dat het moederboard dood is, maar ik heb hem goed behandeld en hij is ook niet gevallen OID.

Bedankt voor jullie antwoorden.

het kan van alles zijn hiervoor zou je tests moeten uit voeren om te zien wat er mis mee is

gewoon gebruik maken van je garantie

Haha Oké, ja, die garantie ga ik ook gebruiken, moet nu nog een brief terugkrijgen van Dell.
Ze doen erg lastig want op hun site staat dat ik er maar een jaar had, terwijl ik er toch 2 verplicht had.
Nja kot wel goed:P
Kan vanalles zijn.. naja waarschijnlijk in het circuit iets fout of een software/hardwarefout?

als je die led test doorgeeft aan dell, dan vertellen ze je wat je moet doen ( scroll caps etc ), en dan mogen ze niet meer moeilijk doen. ( ervaring mee, alles wat wij bestellen op de zaak gaat via dell ) wel duidelijk vermelden dat je een led error hebt...

Ja, IS het een led error?
Want ja, ik ben dir vergeten te vermelden; eerst deed mijn scherm het soms niet, dan na een halfuur wachten wel ineens.
Naja toen hij uit was, en die man keek ernaar, was het leven van mijn laptop (behalve die ledjes dan) over.
op internet bij de meeste fouten van dit typer (vostro 1520) stond ook dat mensen problem,en hadden met hun scherm na het installeren van win7, maar dit kwam pas nadat ik windows 7 er al minstens een halfjara ophad.. heb altijd een hekel een Vista gehad en nu nog meer aan Dell!

Even over de garantie:
De garantie is het zelfde als bij Apple. Dit zijn geen Europese bedrijven dus gelden officieel de Europese garantiewetten niet.
Het gaat hier om Amerikaanse garantie!

Er zit standaard 1 jaar garantie bij. De rest koop je er bij. Dit is heel normaal in Amerika.

Je kunt natuurlijk gaan proberen het op de Europese of Nederlandse garantie wet te laten vallen, maar ik kan je niet veel hoop geven.
Om zeker te weten hoelang je garantie hebt, zul je moeten kijken in je bon.

Aanvulling op Woutertjuh. Er is gewoon Nederlands recht van toepassing. Je betaald namelijk nederlandse btw, betaald geen invoerrechten, geld wordt gestort op een nederlandse rekening en bedrijf is volgens de kvk ook gevestigd in Amsterdam. Dit is dus gewoon een nederlandse koop. Hiervoor gelden dus ook de nederlandse/europese regels.

@RogerS en Woutertjuh88,
Ik heb in de bon gekeken, en er staat inderdaad Amsterdam op.
Ben nu ook al aan het proberen de garantie te krijgen die ik heb verdient!
En mijn hoop is sterk dus ik denk wel dat hij wordt gerepareerd x)
Bedankt voor jullie antwoorden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan