Wat is er stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinus_25

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2005
Halo,

Een aantal dagen geleden is mijn PC er mee opgehouden.
Terwijl ik aan het gamen was sprong mijn scherm op zwart en kreeg ik geen beeld meer.

Ondertussen heb ik al gecontroleerd of het mijn scherm was maar die deed het gewoon nadat ik hem aan de laptop had gekoppeld.
Als ik hem aanzet lijkt het alsof alles opstart maar krijg simpelweg geen beeld.

Mijn eerste gedachte is dat het de video kaart moet zijn maar kunnen het ook andere onderdelen zijn die stuk zijn?
De hardeschijf lijkt me niet aangezien ik volgens mij anders wel het opstart scherm te zien zou krijgen waarin ik de bios kan betreden.
Het moederbord zou natuurlijk ook kunnen maar dat hoop ik niet?

Hoe kan ik het makkelijkste zelf controleren welk onderdeel er stuk is?

PS ik heb een moederbord zonder aansluiting voor een beeldscherm. (Gigabyte 770TA-UD3)

Martijn

verder branden er wel lichtjes ,en draaien de ventilatoren??
anders kan het je voeding zijn namelijk

Yep alle ventilatoren draaien ik hor mijn hardeschijf een beetje tikken. Ik hoor de vloeistof door de cooling lopen. Dus de voeding is het niet.

Hallo,

Ten eerste is je videokaart vermoedelijk kapot en daarbij is je hardeschijf aan het einde van verhaal aan het komen.

nja het kan zo veel zij voeding moederbord ram en video kaart

je zal toch iets moeten hebben om te testen ofzo

Test handelingen

Hallo,

Je zou dit kunnen doen om te testen:

- sluit je pc op een andere monitor aan op de onboard videokaart(als hij het dan wel doet dan is er niks mis met je moederbord videokaart)
- sluit hem een met monitor aan op de videokaart waar hij normaal is aangesloten(stel dat je pc geen beeld geeft op deze videokaart dan is hij de kaart kapot, zou je even moeten kijken of je een hardeschijf testen met een programma van de fabriekant).
- hardeschijf testen als dat dat mogelijk is

Hallo,

dan is een ding wat zeker is de videokaart aan het einde van dienst jaren en dan zou het kunnen zijn dat je CPU(Processor) kapot kan zijn en misschien ook wat andere onderdelen.

Zoals je ook al zei in je eerste post is dat je je HDD hoorde tikken(dat meestal een voor teken dat je HDD kapot gaat.

Test je videokaart in een andere PC, ik heb in deze situatie vaker meegemaakt dat het moederbord kapot is dan dat de videokaart stuk is. Voeding kan trouwens ook nog gewoon hoor.

Bedankt voor de info :-)
Het was inderdaad de video kaart. Even naar de saturn gegaan en daar de expert uitgelegt hoe de kaart geinstaleerd moest worden want hij weet blijkbaar alles van hardware haha.

De kaart was een gforce 9800 GT 512 pak hem beet 3 jaar oud net als de rest van dezelfbouw PC dus beetje zonde dat hij al kapot is en hellaas geen bon of garantie kunnen vinden.
Hardeschijf doet dit al sinds dag 1 dus ik weet niet beter maar goed al mijn data staat safe op een nas dus als die kapot gaat geen enkel probleme heb er nog wel een aantal :-)

Het goede nieuws is dat ik hem heb vervangen door de Radeon HD 6750 die wel wat beter is.

Gr Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan