wat is goed en betaalbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dr noob

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
welke dvd speler speelt nu wel alles??

Beste mede noobs of experts,

Ik ben ten einde raad.
Ik ben op zoek naar een nieuwe dvd speler.
Echter wel een dvd speler die alles speelt en goed.
Ik dacht een wat duurdere te kopen ipv kruidvat oid.
Diverse merken zijn voorbij gekomen.
Ik wordt het helemaal zat.

Gisteren een mooie pioneer gezien. ondersteund alles divx bla bla. Maar divx en gebrande dvd's speelt hij in zwart wit af.
Soms weer geen geluid. enz enz lees ik dan op fora.

Goed ik hoop dat dit er hopeloos genoeg uit ziet....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen wat nu wel of niet goed is.
Het belangrijkste voor mij is dat hij wel ALLES afspeelt en dat het dts ondersteund. Mag hdmi zijn maar hoeft niet.

Grzzz en heel erg bedankt,

Dr Noob

Hoi hoi,

Ik ben aan het zoeken naar een goede reciever. Wat is nu goed?
Ik hoorde hoe zwaarder hoe beter. Waar doelt men dan op?
Ik hoorde dat de pioneer vsx516 goed was maar heb ook denon 1707 gezien.
Heeft iemand alsjeblieft advies voor mij?
Ik hoor graag iets van je.

BVD

Dr Noob

ipv kruidvat oid.

Duurder hoeft niet per defenitie goed te wezen. Ik had ooit een wat duurdere die bepaalde gebrande dvd's niet afspeelde. Ik haalde er een bij Kruidvat en die speelde wel alles. Maar ik weet niet welk merk je het beste kan hebben, misschien dat iemand anders je daarbij wel kan helpen.

receiver waar voor?

Sorrie voor de onduidelijkheid.

Ik wil een goede dvdspeler kopen waar ik muziek en dvd's op af zal spelen.
Dat naar me receiver toe leiden en daar een paar leuke boxen op aansluiten.
Het betreft een normale huiskamer situatie.
Is dit wat meer duidelijk?
Bij evt onduidelijkheden hoor ik het nog wel en zal ik het aanvullen.

hmm bij mij heet het gewoon een versterker.
een reciver is het volgens mij pas als het om home cinema gaat met dts dobly 5.1, 7.1

een reciver is het volgens mij pas als het om home cinema gaat met dts dobly 5.1, 7.1

hierbij bewijs ik dan dat ik me naam eer aan doe ;)

btw @ Jozo:

Dat nad ziet er fenomenaal uit maar is wel een tikkie te duur voor me.:confused:

De kruidvat, aldi (als ze ze nu hebben) zijn wel goede.
Ken diverse mensen die ze daar gekocht hebben. Die dingen spelen letterlijk alles voor weinig geld.
Ik persoonlijk zou wachten tot de aldi weer iets in de aanbieding heeft. Die heeft altijd goed spul. (persoonlijke mening natuurlijk:) )

Hoe zwaarder hoe beter is niet helemaal waar. Het is ook afhankelijk wat voor speakers je erbij hebt. Ik heb zelf de Denon AVR-2307 met de DVD-1730(speelt alles prima af) in combinatie met Dali 104 speakers. B&W center speaker en REL Quake subwoofer. Ik ben zeer tevreden hier over. Alleen was het jammer dat Denon (nog) geen DVD/ harddisk recorder heeft. Ik heb wel het voordeel gehad, dat ik de speakers al had.

Het is ook afhankelijk hoe jij naar muziek/dvd luistert/kijkt. Iedereen heeft een persoonlijke voorkeur wat betreft het geluid. Ik ben zelf met eigen cd's en dvd's een aantal winkel af gegaan om te luisteren hoe het klinkt. Veel reviews van apparatuur gelezen, voordat ik besloot wat te kopen.

Wil je alles vernieuwen of heb je bijvoorbeeld al een speakerset, die je kunt gebruiken?

PS ik heb je twee topic's even samen gevoegd, het past prima bij elkaar.

Laatst bewerkt:
Crash, het ziet er naar uit dat jij in de zelfde hoek balanceert als waar ik zit/zat te
Ik citeer graag even: DVD-1730(speelt alles prima af)
Dit is dus WEL een goede dvd speler?
Ik zal er muziek en dvd's mee gaan afspelen en mijn stereo gaat de deur uit. Ik heb dus dan een receiver en een dvdspeler 'nodig'.
( ps dank voor het samenvoegen van de topics dan.)

Waar het mij om gaat, kijk goede boxen heb ik nog niet maar daar wil ik het zelfde of meer aan uit trekken als de receiver en dvd-speler bij elkaar.
Het enige wat ik graag wil is dat de dvd speler goed is. Hoeft van mij geen HD te hebben.
Ik als alleen op fora dat de 1730 niet alles afspeeld of in sommige vormen met veel gelazer.

Kan jij nog een receiver aanraden?
( ja jozo die nad zien er nog steeds erg mooi uit maar zoveel pieken heb ik niet. :( )

Tot nu toe heb ik geen problemen met de DVD-1730 gehad, qua afspelen. Ik speel voornamelijk kopieën af. Deze dvd-speler is eventueel nog regio vrij te maken. Wel heb ik de dvd verbonden met de reciver door middel van "Component" (beeld) en "Coaxiaal" (geluid). Het zijn duurdere kabels, maar weer beter voor het resultaat.

Ik weet niet wat je budget is, dat je wil uitgeven.

ggggoed,ik ben er uit.
Ik heb een paar mooie JBL boxen gekocht incl. active sub.
En de denon 1707 als receiver.
Ik ga later nog wel kijken naar een dvd-speler.

Allen HEEL erg bedankt. :thumb: :thumb:
Ik zal dit forum blijven volgen en waar ik kan anderen ondersteunen!

Groet,

Dr Noob

En nog even voor alle duidelijkheid: een receiver is een versterker en radio-ontvanger in een, en heeft verder niets met home-cinema, dts, 5.1 of wat dan ook te maken, het kan wel, maar hoeft niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan