Wat is goed voor laptop en wat niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

radical03

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Ik ga voor het eerst een laptop kopen. Maar ken er helemaal niets van:)
Ik heb enkele dinge gehoort over wat er allemaal niet goed is voor een laptop dus hiermee mijn vraag of dit waar is en of jullie nog enkele tips hebben.

Als je laptop met de oplader insteekt is het dan goed om de batterij er uit te hale zodat die alleen op netspanning werkt. Zodat de batterij niet belast wordt en langer mee zal gaan?

En je laptop in de zetel nemen zou ook niet goed zijn voor de schokken voor de hardeschijf is dit ook waar?

Vroeger was het inderdaad zo dat het slecht was om je batterij in je laptop te laten zitten, hierdoor ging de batterij duur zeer snel achteruit.

Tegenwoordig hebben de meeste fabrikanten er voor gezorgd dat wanneer de batterij volledig opgeladen is en je je laptop op netstroom hebt staan er geen gebruik meer wordt gemaakt van de batterij.Het is het dus geen probleem meer om je batterij in je laptop te laten zitten.

Antwoord op je tweede vraag zou ik niet kunnen geven omdat ik nog nooit mensen heb gehoord die daar problemen mee hebben gehad. :) Misschien weet iemand anders daar meer vanaf. :thumb:

ok alvast bedankt :) als er nog zo van die dinge zijn dat ik moet weten laat maar hore :)

Wil je gamen -> koop GEEN laptop

Koop je een laptop -> koop GEEN Acer

Hallo

"Als je laptop met de oplader insteekt is het dan goed om de batterij er uit te haleN zodat die alleen op netspanning werkt. Zodat de batterij niet belast wordt en langer mee zal gaan?"

Een laptop op netstroom met de batterij er in , gebruikt deze niet , deze wordt enkel opgeladen , en de laptop werkt dan verder op allleen de netvoeding.

Een opgeladen batterij die wordt blootgesteld aan een verhoogde omgevingstemperatuur +/- 40° of meer veroudert (verslijt) zeer snel .(sommige laptops warmen de batterij ook nog eens extra op door stralingswarmte , wat uiteraard niet gezond is)

Een l.i.o.n. batterij kun je slechts +/- 1000 X opladen , uiteraard telt elke keer dat je hem oplaad mee , zelfs indien deze slechts 10% is ontladen.

Indien je de laptop niet meer gebruikt voor langere periode , verwijder je het beste de batterij uit het toestel om te diepe ontlading te voorkomen.

"En je laptop in de zetel nemen zou ook niet goed zijn voor de schokken voor de hardeschijf is dit ook waar?"

Klopt .

Veel gebruikers sluiten dan ook nog eens de koelingssleuven en ventilator af met hun billen , geen of slechte airflow , en de temperatuur in het systeem loopt te hoog op , wat niet gezond is voor de levensduur v/d harddisk en c.p.u.

Dit is wat ik zo 1 2 3 op kan komen , uiteraard belet u niets om zelf meer info op te zoeken .

Peter

Laatst bewerkt:
Een l.i.o.n. batterij kun je slechts +/- 1000 X opladen , uiteraard telt elke keer dat je hem oplaad mee , zelfs indien deze slechts 10% is ontladen.

Het spijt me dat ik hier even moet corrigeren.... een li-ion accu kun je meestal slechts 400 maal opladen (400 cycli), maar dat geldt indien de accu compleet leeg is (het is trouwens erg slecht deze batterijen compleet te ontladen)... als de batterij slechts 10% leeg is en je laadt hem weer op, geldt dat als 1/10 cyclus... (er zijn er dan dus nog 399,9 over)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan