Wat is het belangrijkste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Road Dogz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Als je je laptop vooral gaat gebruiken voor programma's als photoshop, dreamweaver, pinnacle studio,... kortom programma's die te maken hebben met grafische bewerkingen. Is dan de videokaart de belangrijkste factor of de hoeveelheid werkgeheugen (grafische kaart met eigen geheugen + minder werkgegeugen of shared videokaart met veel werkgeheugen).

Voor grafische bewerkingen is een snelle videokaart wel handig ja. (denk aan filters etc die door de videokaart berekent moeten worden).

Intern geheugen speelt ook een rol, want je wil natuurlijk wel dat de opdrachten die je aan het programma('s) geeft, snel worden verwerkt.

Voor video bewerken is een hele snelle videokaart niet nodig (wel met eigen geheugen), veel intern geheugen, een snelle harddisk en snelle processor is veel belangrijker.
Een snelle harddisks (Raid 0 striping) kan je in een laptop vergeten, die zijn eigenlijk allemaal per definitie te traag om 'lekker' video te kunnen bewerken.
Het berekenen en toepassen van filters,overgangen en andere bewerkingen wordt niet gedaan door de grafische kaart maar door de processor. Zoek verder een processor (intel, geen celeron) die niet zo snel heet wordt en zorg dat de laptop over een heel goede koeling beschikt.

Overigens zou ik nooit kiezen voor een laptop als ik video's wil bewerken.

Overigens zou ik nooit kiezen voor een laptop als ik video's wil bewerken.

Hoi, een laptop is inderdaad niet echt geschikt voor deze toepassingen. Ik wil de laptop meer gebruiken als 2de systeem. Heb thuis een zware desktop pc staan waar ik hoofdzakelijk mee werk maar ben dikwijls weg van huis.

Laatst bewerkt:
Celeron is trouwens van Intel. Of bedoel je een andere cpu van Intel dan de Celeron?

Leest een beetje raar.

Laatst bewerkt:
Celeron is trouwens van Intel. Of bedoel je een andere cpu van Intel dan de Celeron?

Leest een beetje raar.

Ja, je hebt wel gelijk, het leest een beetje raar :eek:
Eigenlijk bedoel ik zelfs te zeggen, neem een core 2 duo, die is rap, laag stroomverbuik en blijft daardoor relatief koel.

p.s. Road Dogz, de link werkt niet juist.

Laatst bewerkt:
Eigenschappen zijn:

Intel Core Duo T2300 processor. Intern geheugen: 1024 Mb. Harde schijf: 100 Gb. DVD-rewriter: +/- RW dual layer. 4-in-1 kaartlezer. Nvidia GeForce Go 7300 grafische kaart met 256 Mb Turbo Cache. Met Bluetooth en WiFi wireless LAN 802.11 b/g. Met Windows xp-home edition en ingebouwde webcam. 1 jaar pick-up & return garantie!

(1199 €)

Laatst bewerkt:
Als het deze is, dan is hij zeer duur betaald bij Neckermann. Mijn voorkeur zou zowiezo uitgaan naar een 'echte' computerzaak in de buurt.

Ik ge hem ook halen in een echte pc-zaak, alleen staat hij daar niet op de site (kost daar 1199 €). Bij neckermann 1299 €. Dus die 1199 is te veel volgens jou?

Ik weet niet hoe de prijzen in België liggen, maar rond de € 850 / 900 hier in Nederland is nog steeds een heel groot prijsverschil met de door jou genoemde prijs.

Overigens het is een goede laptop, niet de 'top' maar zeker niet de minste, hij zal ongetwijfeld doen wat jij wilt. Het zou misschien allemaal sneller kunnen maar daar hangt dan ook weer een ander prijskaartje aan.

Het is zeker een groot verschil. Vind het vreemd dat de prijzen meer dan 300 € uit elkaar kunnen liggen voor dezelfde laptop.

Helaas voor jou, zal in Nederland kopen waarschijnlijk geen opite zijn vanwege het 'qwerty' klavier.
Maar eens goed rondkijken in België zal misschien het prijsverschil wel kleiner kunnen maken.

Inderdaad, als ze nu ook azerty hadden in nederland was ik wel vlug naar eindhoven gereden, (maar 30 km van hier).

Ik heb mij in systeem vergist, deze ASUS laptop is degene die ik bedoel (alleen de grafische kaart verschilt):

Intel Core Duo T2300 processor.
Intern geheugen: 1024 Mb.
Harde schijf: 100 Gb.
DVD-rewriter: +/- RW dual layer. 4-in-1 kaartlezer.
Nvidia GeForce Go 7300 grafische kaart met 512 Mb eigen geheugen.
Bluetooth en WiFi wireless LAN 802.11 b/g.
Windows xp-home edition
ingebouwde webcam.
2 jaar garantie

Denk dat 1199 € geen slechte prijs is dan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan