wat is het beste antivirus product (denken jullie?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dillondarko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Beste,

wat is (denken jullie) het beste antivirus product?

het mag vanalles zijn, gratis, betaald, een heel pakket enz.

welke is de beste?

Verplaatst Members chat --->> Antivirus.

Er is geen "beste" elke scanner laat wel een steekje vallen. Daarnaast is het ook wat je als gebruiker het makkelijkste/prettigste vind werken. Zoek maar eens op het forum, je bent niet de eerste die zo'n discussie begint.:)

Daar gaan we weer..................Kaspersky natuurlijk. :p

Meteen een poging om de thread offtopic te brengen :)

Linux....

Zucht.....:D

Er is geen beste zoals je nu al weet.
Gewoon gebruiken waar jij tevreden over bent.
En is dat Norton, dan is dat Norton. En is dat Kaspersky dan is dat Kaspersky. En is dat AVG dan is dat AVG....

:p :p

En is dat NOD32, dan is dat NOD32!:D

@ Dillondarko,
Welke gebuik je nu en ben je daar tevreden over?
En het is ook erg belangrijk dat je wat voorzichtig bent op het net, niet zomeer I Agree / Yes / OK overal op klikken. En een firewall en dergelijke, anti-virusprogramma speelt niet de hoofdrol.

Ik heb alleen nog maar deze 3 gehad: Norton, avg, en antivir

Norton: is in mijn ogen de grootste rommel die bestaat. het vertraagt je systeem, laat virussen door, en als je scant op virussen en hij heeft iets gevonden, kan hij ze meestal niet eens verwijderen. En is nog is véél te duur ook.

AVG: Is vlot en houdt wel goed tegen, maar vooral de interface en de werking stond me niet aan. Is gratis

AntiVir: Die gebruik ik nu nog steeds, ben er nog steeds tevreden mee. Deze vindt ik iets fijner en beter werken dan AVG. Is ook gratis.

Dit zijn mijn persoonlijke ondervindingen. Ik geef je een goede raad, als je voor betaalde versie wil gaan, geef er zeker niet te veel geld aan uit, en zeker geen Norton!
Ga voor de gratis versie, kzou zeggen test er verschillende uit en zie welke je zelf het beste/fijnste vind ;)

ik heb zelf NIS 2006 standaard bij me laptop zitten, gebruikt totdat de licentie is verlopen, ben daarna avast 4.7 home gaan gebruiken, en heb bij vista meteen NAV 2007 gekocht

allemaal over tevreden geweest

nog ff vraagje: welke is de snelste? (van elke die jullie noemen)

Tja, ik ook maar weer met mijn stokpaardje: ik gebruik nu al ruim tien jaar Alwil's avast! antivirus Home, of kort gezegd avast!. Ik heb ooit op CastleCops een review geschreven over het programma en elk woord daarvan is nog steeds waar. Nooit een virus-infectie gehad, wel waarschuwingen. Een "foute" download van Limewire: mijn trouwe avast! begon onmiddellijk te steigeren. En zo had ik meer ervaringen in de loop der jaren. Ik begrijp dan ook echt niet, waarom niet iedereen avast! gebruikt. ;)

Je hebt nergens meer omkijken naar. De bewaking aan de poort is perfect! Hij bestaat uit acht afzonderlijke "schilden" met drie graden van controle: normaal, hoog, of aangepast. En een volledige scan, inclusief archives, duurt op mijn met 10 Gb (C) en 30 Gb (D) bezette harde schijf ruim één uur. En niet een hele nacht, zoals een betaalde virusscanner (ik noem geen namen).

Kortom: neem avast! Home en je wilt nooit meer iets anders. :)

Ik moet zeggen dat ik ook erg tevreden ben over avast!, in ieder geval op Vista draait ie stabiel en goed.

Een klein beetje ironie deed ik wel in mijn "reclametekst", maar ik meen het ook nog. Maar...ook dat is hier vaak gezegd, iedereen heeft de meeste lovende woorden voor het programma wat hij of zij uiteindelijk (na veel wikken en wegen) gekozen heeft.:)

Je moet kiezen....:cool:, dus op z'n minst een paar proberen. Voor ik besloot me vast te houden aan avast! heb ik Kaspersky, AVG Antivirus en F-Secure Antivirus gedraaid.
Als je wat rondkijkt en nog een keer vergelijkt, dan kom je tot een keus. Maar die doe je meestal toch op je "gevoel". :)

sinds ik dit topic geopend heb, experimenteer ik al met avg, eerlijk gezegd niet veel aan:mad:

met avast heb ik goede ervaringen, maar misschien zijn er nog betere (daarom vraag ik het)

Avast komt niet echt als één van de betere uit de testen van AV-Comparatives, (onafhankelijke testen) dus als je de beste zoekt bekijk de verschillende testen en probeer er verschillende, je vind dan vanzelf wel iets dat bij je past.

Het is zeker goed om af en toe naar de tests te kijken om te kijken hoe goed jouw anti-virusprogramma presteert. Maar ook hoe gebruiksvriendelijk het programma is is belangrijk, misschien ook hoe snel de scan wordt uitgevoerd, hoe vaak er updates zijn, hoeveel virussen er gevonden kunnnen worden. Er speelt dus veel mee bij een keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan