Wat is het grootste bestand dat je met Outlook versturen kan?

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 (25H2) Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
Wat is het grootste bestand dat je met Outlook versturen kan?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Hangt er vanaf hoe je Outlook gebruikt. Doe je dat met Exchange, dan is de mailgrootte (je hebt het vermoedelijk over de maximale grootte van een bijlage; qua tekst kun je een middelgrote encyclopedie overtypen en dan haal je de limiet nog steeds niet) zo'n 10Mb. Outlook zelf accepteert 20-25Mb als grootte voor de bijlage(n). Bij grotere bestanden wordt uploaden naar (bijvoorbeeld) OneDrive aangeraden.

Er ligt vooral aan de e-mail provider. Maar in het algemeen wordt een er maximaal 25 MB gehanteerd.

En dat was al gezegd.

De maximale bestandsgrootte die u met Outlook kunt verzenden, hangt af van uw account. Microsoft 365-gebruikers kunnen vaak limieten van 150 MB bereiken, gratis Outlook.com-accounts zijn doorgaans beperkt tot 20-25 MB en oudere of Exchange-accounts hebben vaak een lagere limiet (rond de 10 MB). De werkelijke limiet wordt echter bepaald door de server van de ontvanger. Daarom is het gebruik van cloudlinks (OneDrive, Dropbox, Google Drive) de beste optie voor echt grote bestanden.

Typische limieten per accounttype:

Microsoft 365 (betaald):
Tot 150 MB (instelbaar door beheerder).

Outlook.com (gratis): Ongeveer 20-25 MB (inclusief e-mailtekst).

Exchange/zakelijke accounts: Standaard 10 MB, maar uw IT-beheerder kan dit verhogen.

Hoe u grotere bestanden kunt verzenden:

OneDrive gebruiken:

Outlook biedt automatisch aan om grote bestanden te delen via OneDrive-links, zodat ontvangers ze kunnen downloaden zonder de e-maillimieten te overschrijden.

Cloudopslag:
Upload naar Google Drive, Dropbox, enz. en deel de link in uw e-mail.

Bestandscompressie:
Gebruik tools zoals 7-Zip om grote bestanden te comprimeren. Dit kan de bestandsgrootte verkleinen, maar de ontvanger moet het bestand wel weer uitpakken.

Belangrijkste tip:
Als je bestand groter is dan 20-25 MB, voeg het dan niet direct als bijlage toe; deel een link vanuit een cloudservice voor een betrouwbare levering.

Ik zou eerst navragen wat de beoogde ontvanger maximaal kan ontvangen.

Ik zou eerst navragen wat de beoogde ontvanger maximaal kan ontvangen.
Klopt helemaal :)

20-25 MB (inclusief e-mailtekst).
In de praktijk kun je het beste 20 MB aanhouden.
Gebruik bijvoorbeeld https://wetransfer.com als je veel en/of grote bestanden wilt versturen.

OneDrive en Google Drive zijn gewoon handig. Bestand uploaden en linkje delen. 250 GB per bestand als je zoveel ruimte zou hebben.

Laatst bewerkt:
Met 'wetransfer' verstuur je alleen maar een link naar de site van 'wetransfer'
Voor OneDrive en GoogleDrive geldt hetzelfde
Ik vind dit dus geen bestand versturen.
En dat is dus precies de vraag.
Het eindresultaat is dus wel dat de ontvanger een groot bestand kan lezen

Met 'wetransfer' verstuur je alleen maar een link naar de site van 'wetransfer'
Je upload bestanden (geen linkjes) naar WeTransfer. In de email die de ontvanger krijgt staat een download linkje waarmee de bestanden vanaf WeTransfer gedownloadd kunnen worden. Het proces verschilt niet veel met email, dan upload je ook een bijlage als de email wordt verstuurd en de ontvanger download de bijlage.

Okay, maar ik heb bemerkt dat WeTransfer z'n beperkingen heeft, wat betreft het aantal te verzenden berichten.

Okay, maar ik heb bemerkt dat WeTransfer z'n beperkingen heeft, wat betreft het aantal te verzenden berichten.
Yep, de gratis versie is beperkt, en de betaalde versie is duur 😁

OneDrive en Google Drive zijn gewoon handig. Bestand uploaden en linkje delen. 250 GB per bestand als je zoveel ruimte zou hebben.
Voor grote bestanden (> 20 a 25 MB)

de ontvanger krijgt staat een download linkje
Dan verstuur je toch niet rechtstreeks het bestandje via outlook naar de ontvanger.
En versturen naar wetransfer gaat ook niet via outlook

Lijkt mij nu wel duidelijk.

Terug
Bovenaan Onderaan