• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wat is het maximum aantal karakters in een cel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus2005

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Ik exporteer een recordset vanuit Access 2003 naar Excel 2003. In een omschrijvingen veld hebben de gebruikers een complete mailwisseling opgenomen. Ik tel 1072 karakters. Ik vraag me nu af wat het maximum aantal karakters is dat in een cel kan en kan ik dat aantal misschien uitbreiden?

De export wordt namelijk afgebroken (zonder foutmelding) op dat specifieke veld.

Alvast bedankt!

Max is 32767

Gemakkelijk te testen met

Code:
Sub tst()
  [A1] = String(65000, "|")
  [A2] = Len([A1])
End Sub

enig idee waarom mijn tekst afbreekt halverwege een woord op het 1072e karakter?

Het woord waarop wordt afgebroken is SAP. Ergens zie ik de logica daar wel van in maar het is toch vervelend.

ik denk dat het 1073e teken een asc <32 is ( een niet-afdrukbaar teken)
test dat met c0=asc(mid("tekstreeks",1073,1))

Het lijkt me sterk dat tussen de S en de AP een karakter zit dat niet afdrukbaar is en dat Access/Excel daarop zou afbreken maar je kan niet weten.

Ik kom er nog op terug.

Bedankt!

Situatie bij aanpassing is alsvolgt:
ontvangen recht op
€ 203,92 € 206,92 per 01-11-05 (verschil per maand € 3,00)
€ 203,92 € 216,41 per 01-11-06 (verschil per maand € 12,49)
€ 203,92 € 223,50 per 01-11-07 (verschil per maand € 19,58)
In bovenstaande tekst staat tussen de bedragen vierkante blokjes in Access.

Het is niet de hele tekst en of het ascii tekens zijn kleiner dan 32 weet ik nu nog even niet.
...
Het is ascii 32. Maar het zijn er wel vier. Zal dus wel een tab zijn.
Lijkt me toch niet heel vreemd.

Ik zal erop testen en ze vervangen door spaties.

Bedankt voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan