wat is het nou ??????

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
via een internet pc winkel nieuw asus mobo en coolermaster voeding gekocht

bij het monteren de volgende problemen programmaas lopen vast vanaf installatie cdrom - pc slaat iedere keer vast - letters staan soms vervormd op me scherm. gelijk al na instal. xp ook een foutmelding gekregen.

me bijna nieuwe geheugen kinston 2x512mb laten scannen door memtest86 en windows memory management en komt prima door de test. ook gekeken of het geheugen geschikt was voor dit bord en dat was het geval. volgens asus en kingston
pc3200.

verder draait er alleen een fx5200 128 mb videokaart mee en een 160 gb harde schijf. krijg de problemen al gelijk na formateren en installatie legale xp prof. dus pc is niet op internet aangesloten.

de internetwinkel zegt ligt aan je geheugen want het bord is goed en getest zeggen ze.
echter de geheugentest zijn ook goed en draaide perfekt op me vorige bord. probleem is echter bij insteken van de 2 modules gaat het probleem op. als ik 1 van de 2 erin doe heb ik het probleem niet ongeacht welke module.

kan iemand mij zeggen waar ik moet zoeken want ik weet het niet meer.

Laatst bewerkt:
mhh heb je wel windows opnieuw geinstaleerd????

zoniet is dat je probleem

4 x geformateerd en geinstalleerd iedere keer hetzelfde probleem om gek van te worden

je zegt het zelf al als je 1 module erin steekt gaat het goed maar als je de 2de erbij steek (dual channel modus neem ik aan) gaat er iets fout.

dus ik denk dat er in de bios iets niet goed ingesteld staat voor dual channel.

hoi easy het is socket 754 en dat ondersteunt geen dual channel dus dat is het probleem niet

Denk toch maar eens moederbord opnieuw laten testen.

Greetz : Jer:cool:en.

Je vermeld dat ze in de winkel tegen je hebben gezegt dat het bord is getest???
Was het een verzegelde verpakking dan??
Welke winkel??zo koop ik daar niets,kan wel een brak bord zijn van iemand anders
TERUG ER MEE

heb het al teruggestuurd maar zij zeggen is het geheugen waarschijnlijk
nee mobo was niet verzegeld
zal bij een vriend mijn geheugen stoppen en laten testen met memtest 86
eens kijken wat de uitslag is al met al vervelend probleem

nou suc6 dan maar :)
hoop voor je dat het niet een eeuwigheid gaat duren voordat je hem weer terug hebt :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan