wat is het verschil tussen 265 mb 512 en 1 gb videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangkill

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Ik en een paar vrienden hadden een discussie onder het vak Nederlands:P over wat het nou het verschil is tussen de 8800gt 265mb en de 512mb van die versie is, want volgens een vriend van mij die had net zijn pc besteld en had voor de 265mb versie gekozen, omdat er geen verschil zat tussen de 265 en 512mb hij zij dat alleen de prijs verschillend was, hoe zit dat nou?:confused:

lijkt mij toch duidelijk en denk dat je antw ook wel zelf weet.

256mb en 512mb!!

amstel flesje 33cl of 50cl!!

ja dat wilde hij nou niet begrijpen:eek:, maar waar zie je dat in terug in je prestaties meer fps
ofzo

en btw amstel is niet te zuipen doe maar heineken;)

ja dat wilde hij nou niet begrijpen:eek:, maar waar zie je dat in terug in je prestaties meer fps
ofzo

en btw amstel is niet te zuipen doe maar heineken;)

dat zou kunnen ja.
ook games vragen tegenwoordig steeds meer kaart geheugen

hertogjan:thumb:

mijn een andere wou ook een nieuwe pc in elkaar laten zetten, dan kan hij beter 30 euro meer betalen en dan voor de 8800 gt 1gb op de toekomst gericht als games steeds meer vragen dan zit hij beter dan met de 512

Ja HertogJan zijn we het ergens over eens:rolleyes:

Het kan ook zelfs anders. Een videokaart met 256MB kan in sommige gevallen beter presteren, dan eentje met 512MB. Dit heeft dan te maken met GPU- en geheugen snelheid, maar ook de hoeveelheid pipelines. Is een kaart 128bits of 256bits bijvoorbeeld.

Het kan ook zelfs anders. Een videokaart met 256MB kan in sommige gevallen beter presteren, dan eentje met 512MB. Dit heeft dan te maken met GPU- en geheugen snelheid, maar ook de hoeveelheid pipelines. Is een kaart 128bits of 256bits bijvoorbeeld.

goede toevoeging:thumb:

je bent me voor

ok dan weer wat wijzer geworden:D en weer wat te praten onder nederlands is toch een stuk intresanter dan AnneFRank:):o

Het dagboek van Anne frank kan ook intressant zijn hoor. Vergeet niet dat wij onze vrijheid hebben te danken aan mensen uit die tijd.:)

Vaak worden er kaarten gemaakt met meer geheugen als "lokkertje", als je verder kijkt blijkt de kaart niet zo best te presteren. Altijd goed kijken en reviews lezen als je een videokaart wil aanschaffen.

Laatst bewerkt:
de 1024mb versie van de 8800GT presteerd zelfs slechter dan de 8800GT 512mb versie, maar de 512mb versie wel weer een stuk beter dan de 256mb versie, maar de 1024 is wel meer toekomstgericht

Zeer grote hoeveelheden geheugen zijn alleen handig als je op hoge resoluties speelt, voor de rest geldt dat kloksnelheden en bandbreedtes meer zeggen over de prestaties van je kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan