wat is het verschil tussen deze programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
wie kan mij vertellen wat het verschilis tussen deze programma's
en wat ze doen (waar ik ze voor moet gebruiken )

CCleaner
DCleaner
Register Cleaner
Hijack this


mvg
tjima
 
In de Tips & Handleidingen van Helpmij vind je van alle vier die programma's een uitleg.

Edit: sorry, van Register Cleaner niet. Website.
 
Laatst bewerkt:
De programma's hebben niet veel verschillen
De programma's zijn gemaakt om je registery
schoon te houden
Registery keys zijn keys van gedeinstalleerde
programma's internet bestanden etc
Meestal wordt van deze registery clean je pc een stuk sneller

Jeffrey
 
Hijackthis is niet puur om je register schoon te maken. Sterker nog als je geen ervaring hebt met Hijackthis, moet je alleen op advies van een expert, dingen met Hijackthis doen.
 
Die berichten over HijackThis, zijn schromenlijk overdreven, ik gooi alles eruit, nooit geen last mee gehad, je moet alleen sommige dingen weer instellen, so what.

Vergeet Spybot niet, overigens.
 
Meestal wordt van deze registery clean je pc een stuk sneller

Jeffrey

Die snelheidwinst heb ik nog nooit ondervonden. :(
Wel heb ik vaak mensen op Helpmij gezien die door verkeerd gebruik van een registerclaner grote problemen hadden.
Met ccleaner kan je redelijk veilig het register opkuisen.
 
Die berichten over HijackThis, zijn schromenlijk overdreven, ik gooi alles eruit, nooit geen last mee gehad, je moet alleen sommige dingen weer instellen, so what.
Ik denk dat het voor een onervaren gebruiker een vrij krachtig tootlje is. Jij valt daar niet onder. Vaak genoeg gelezen, dat mensen zelf aan de gang zijn gegaan met Hijackthis en hun internet werkt daarna bijvoorbeeld niet meer. Een onervaren gebruiker, kan daardoor "leuke" problemen krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Voor onervaren gebruikers is dat inderdaad misschien niet aan te raden, maar als ik hier een comp krijg, of ik kijk bij iemand, waar bijna honderd en soms wel meer, opstartitems instaan, ga ik die niet allemaal nalopen, weg ermee, en na een reboot weet je waar je gerichter kunt zoeken, naar de rommel.

Internet is ook zo weer opnieuw in te stellen, zo ook de virusscanners en hulpprogramma's voor de muis, e.d.

Bedoelde meer, dat iedereen er zo huiverig voor is, terwijl je redelijk eenvoudig die dingen weer kunt herstellen, die niet meer mee opstarten.
 
Toch blijf ik erbij, dat het niet verstandig is om mensen te adviseren zelf met Hijcakthis aan de gang te laten gaan. Veelal wordt het van kwaad tot erger. Niet iedereen, weet goed de weg op de pc.
 
bedank vool jullie uitleg allemaal. toch zullen julie mij vaker zien met een vraag . ik ben zo'n gebruiker die daar weinig verstand van heb.
maar gelukkig heb ik dan Helpmij achter de hand.

tjima
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan