Wat is het verschil?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echter moet je voor serial ata wel een aansluiting hebben. Dit is eventueel op te lossen met een Serial ATA kaartje, dit is een pci kaartje met een paar Serial ATA sloten erop.

Bedankt, ik ben al weer wat wijzer.
Ik ben een PC aan het samenstellen en begrijp dat rekening moet houden qua moederbord en voeding.
Alleen las ik volgens mij op die site dat er een probleem kan zijn met windows!

Ja klopt, ik heb een serial ATA schijf in mn pc zitten als tweede schijf.Windows herkent deze pas nadat ik de drivers ervoor heb geinstalleerd. In de setup van windows bij het installeren van winows kan ik volgens mij ook niet aangeven dat ik windows op die schijf wil installeren, omdat de setup hem nog niet herkent. Ik heb echter ook geen SATA aansluiting op mn moederbord zitten, dus ik heb een appart kaartje waar ik het eerder over had. Ik weet niet in hoeverre dit een probleem gaat geven als je sata aansluiting op je moederbord hebt

Geplaatst door Robbert1978
Ja klopt, ik heb een serial ATA schijf in mn pc zitten als tweede schijf.Windows herkent deze pas nadat ik de drivers ervoor heb geinstalleerd. In de setup van windows bij het installeren van winows kan ik volgens mij ook niet aangeven dat ik windows op die schijf wil installeren, omdat de setup hem nog niet herkent. Ik heb echter ook geen SATA aansluiting op mn moederbord zitten, dus ik heb een appart kaartje waar ik het eerder over had. Ik weet niet in hoeverre dit een probleem gaat geven als je sata aansluiting op je moederbord hebt

Tijdens het opstarten van de windows-installatie kan je externe drivers installeren, zodat je sata-schijf EN je pci-kaart ondersteunt worden.
(er komt heel kort een melding onderin beeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan