Wat is het verschil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eflux

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
L.S.,

Wat is het verschil tussen een website en homepage en een weblog?
Ik vraag dit omdat ik "iets" wil opzetten waar diverse personen met elkaar kunnen communiseren. Zoiets als You Tube maar dan in de persoonlijke sfeer m.a.w. alleen de deelnemers onderling zijn voor elkaar "leesbaar" en kunnen dan ook hun "zegje"schrijven.
Alvast bedankt,
Eflux

Dit is zoals ik het zie:
Website = aantal webpagina's die onder 1 naam bereikbaar zijn (bijv. www.helpmij.nl met de voorpagina en alle helpmij-onderwerp pagina's eronder)
Homepage = De startpagina van je persoonlijke website. Kan evt. ook een vaste pagina zijn op een website van een ander.
Weblog = Persoonlijk website, in principe zonder interactie met de lezers, waarin je recent opgedane kennis en ervaringen deelt met het Internet. Wordt vaak op wekelijkse basis uitgebreid met nieuwe informatie.

Wat jij wilt is niet helemaal duidelijk:
a. Kan een chat-site zijn (als je mensen rechtstreeks tegelijkertijd met elkaar wilt laten communiceren via toetsenbord en beeldscherm)
b. Kan ook een forum zijn (als je mensen via tekstberichten (en tegen-berichten) met elkaar wilt laten communiceren).

De Helpmij website is een forum, maar heeft ook een chat-site http://chat.helpmij.nl

Meer heb ik zo snel niet voor je. Hopelijk heb je hier wat aan of reageren anderen ook nog.

Tijs.

Beste Tijs,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik denk dat het meer een forum is. De bedoeling is dat ze onderling communiseren met bericht en tegen-bericht zodat de gehele ( besloten) groep alles kan meelezen en kan reageren.
Is dit misschien iets duidelijker?
Eflux

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt inderdaad een forum, dan.

Tijs.

Dit is zoals ik het zie:
Website = aantal webpagina's die onder 1 naam bereikbaar zijn (bijv. www.helpmij.nl met de voorpagina en alle helpmij-onderwerp pagina's eronder)
Homepage = De startpagina van je persoonlijke website. Kan evt. ook een vaste pagina zijn op een website van een ander.
Weblog = Persoonlijk website, in principe zonder interactie met de lezers, waarin je recent opgedane kennis en ervaringen deelt met het Internet. Wordt vaak op wekelijkse basis uitgebreid met nieuwe informatie.

Wat jij wilt is niet helemaal duidelijk:
a. Kan een chat-site zijn (als je mensen rechtstreeks tegelijkertijd met elkaar wilt laten communiceren via toetsenbord en beeldscherm)
b. Kan ook een forum zijn (als je mensen via tekstberichten (en tegen-berichten) met elkaar wilt laten communiceren).

De Helpmij website is een forum, maar heeft ook een chat-site http://chat.helpmij.nl

Meer heb ik zo snel niet voor je. Hopelijk heb je hier wat aan of reageren anderen ook nog.

Tijs.
Ik ben al 5 jaar blogger en heb al veel ervaring opgedaan.
Ik kan zeggen dat er een hele hoop redeneringen in jouw bericht op onwaarheden slaan.
Zoals:

Ten eerste: er zijn ook commerciële en zakelijke blogs, zoek maar op Google (Mediacourant, Marketingfacts, TvFormats, Dutchmedia etc.). Ten tweede is wél degelijk interactie met de lezers, op de meeste blogs althans, door het geven van comments. De beheerder reageert vaak ook. Tenslotte is er meestal zelfs een dagelijkse basis van nieuwe informatie.

Laatst bewerkt door een moderator:
En om daar even op door te gaan, om een forum op te zetten kun je phpbb gebruiken.

En om daar even op door te gaan, om een forum op te zetten kun je phpbb gebruiken.
En dan zeg ik: neem een hoster met een Installatron, waarmee je zonder tussenkomst van een FTP-programma phpbb software op een domein kan zetten.
Dat kan zelfs een leek...

En dan zeg ik: neem een hoster met een Installatron, waarmee je zonder tussenkomst van een FTP-programma phpbb software op een domein kan zetten.
Dat kan zelfs een leek...
Zeker een goed idee (al zijn er denk ik nog maar weinig (betaalde) hosts die geen installatron bieden.)

Zeker een goed idee (al zijn er denk ik nog maar weinig (betaalde) hosts die geen installatron bieden.)
Mijn host Versio biedt het gratis aan bij een pakket.
Ik zag ook dat Antagonist en DigiHosting het gratis aanbieden.

phpbb is een goed oplossing voor het communiceren(met een c) maar je hebt ook een betrouwbare beveiliging nodig:cool:.

Het beveiligen van een website is altijd een balans zoeken tussen veiligheid en gebruiksvriendelijkheid. Er zijn veel verschillende mogelijkheden met elk zijn voor en nadelen:(Dit zijn een paar veel gebruikte)
htaccess + simpel op te zetten

[ROW]hallo
[COL]htaccess
[col]makkelijk op te zetten[/col][col]moeilijk gebruikers toevoegen lelijk

phpbb is een goed oplossing voor het communiceren(met een c) maar je hebt ook een betrouwbare beveiliging nodig:cool:.

Het beveiligen van een website is altijd een balans zoeken tussen veiligheid en gebruiksvriendelijkheid. Er zijn veel verschillende mogelijkheden met elk zijn voor en nadelen:(Dit zijn een paar veel gebruikte)
htaccess + simpel op te zetten

[ROW]hallo
[COL]htaccess
[col]makkelijk op te zetten[/col][col]moeilijk gebruikers toevoegen lelijk

Beste mensen,
Ik had nooit kunnen denken dat er zo'n discussie zou ontstaan:o

Er worden begrippen genoemd die mij ( helaas) boven de pet gaan. Dit maakt het voor mij natuurlijk niet eenvoudiger op.
Er worden ook een paar namen genoemd zoals Installatron, Antagonist en DigiHosting.
Ik zoek iets eenvoudigs wat er toch een beetje leuk uit ziet maar vooral iets waar mijn doelgroep ( 50 jaar - 70 jaar) makkelijk mee uit de voeten kan ( en ik ook natuurlijk:d)

Alvast bedankt voor de moeite,
Eflux

Antagonist, Versio en Digihosting* zijn bedrijven waar je, tegen betaling, je website kunt plaatsen. Installatron is een programma dat die bedrijven bieden, waarmee je software, zoals PHPBB, kunt installeren op je server. Als alles eenmaal is ingesteld zouden je bezoekers wel met PHPBB overweg moeten kunnen, het lijkt vrij veel op de forumsoftware die hier wordt gebruikt (vBulletin).

Waar A Search precies heen wil begrijp ik ook niet, er zit in PHPB gewoon beveiliging ingebouwd, dat hoef je zelf niet apart te maken. Ok, voor een bank zou die beveiliging niet voldoen maar voor iets als een forum is het wel voldoende.

* De ruimte die je bij Digihosting bij de goedkope pakketten krijgt aangeboden is overigens wel erg magertjes.

Beste mensen,
Ik had nooit kunnen denken dat er zo'n discussie zou ontstaan:o

Er worden begrippen genoemd die mij ( helaas) boven de pet gaan. Dit maakt het voor mij natuurlijk niet eenvoudiger op.
Er worden ook een paar namen genoemd zoals Installatron, Antagonist en DigiHosting.
Ik zoek iets eenvoudigs wat er toch een beetje leuk uit ziet maar vooral iets waar mijn doelgroep ( 50 jaar - 70 jaar) makkelijk mee uit de voeten kan ( en ik ook natuurlijk:d)

Alvast bedankt voor de moeite,
Eflux

sorry, voor de incomplete post is ging nog andere dingen noemen maar toen deen helpmij raar:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan