Wat is hier niet goed ingesteld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hallo,

Ik heb een draadloos netwerk met tot nu toe in ieder geval internet op beide pc's. (1 laptop) Als ik in werkgroepen zoek naar computers staat alleen mijn eigen pc daar, niet de laptop. Als ik rechtermuisknop doe op mijn pc kan ik niet klikken op netwerkverbinding maken (is grijs). Weet iemand misschien of er iets verkeerd staat ingesteld op mijn pc ?

Alvast Bedankt!!

p.s. beiden Windows XP
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook dezelfde werkgroepnaam en hoef niet in te loggen op beide pc's. (alleen een beheerder als gebruiker met dezelfde naam) En bij netwerkverbindingen staat er op de laptop wel een icoontje van een draadloze netwerkverbinding maar op de (hoofd)pc niet....
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe poging

Hallo, aangezien niemand antwoord weet op mijn vorige vragen probeer ik het zo nog eens:
Situatie:
Kabelinternet van Chello.
1 desktop pc met Windows XP Home.
1 laptop met Windows XP Home.
De desktop is met een kabel aan de router (lynksis broadband wireless) verbonden en er is een adapter geïnstalleerd, op de laptop zat dat er al in.
Compternamen zijn verschillend, werkgroepnaam is het zelfde.
Er is op beide computers een gedeelde map aanwezig.
Als ik zoek naar computers in werkgroepen krijg ik op beide alleen de pc/laptop zelf te zien.
Als ik daar op rechtermuisknop druk is de optie netwerkverbinding maken grijs.
De XP firewalls staan uit, ik heb wel ZoneAlarm op de desktop maar als ik die uitzet werkt het ook niet.
Ik hoef op beiden niet in te loggen met een wachtwoord en heb ook alleen de beheerder als gebruiker(s).
Ik heb wel Internet op allebei maar krijg het niet voor elkaar om bestanden/mappen te delen. Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

p.s. ik snap ook niets van pingen, als ik op de laptop of op de desktop ping 127.0.0.1 doe lukt dat wel maar ping ip_adres krijg ik een foutmelding. (kan host ip_adres niet vinden)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan