Wat is "Internet Gateaway"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Notaris

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Beste medegebruikers

Ik ben maar een beginnend gebruiker. Heb draadloos ADSL met SpeedTouch.
Plotseling verschijnt er in de systemtray een afbeeldingkje met 2 computertjes die oplichten, geeft aan dat er 3mbps internetverbinding is, terwijl ikzelf al op internet zit met mijn eigen gebruikelijke verbinging. Voor mijn verbinding is er in de systemtray 1 computertje zichtbaar met snelheid 48Mbps. Die termen zeggen mij allemaal niet zoveel. Maar nu terug naar die 2 computertjes met 3Mbps. Ik klik op internetverbindingen openen en daar staat bij dat het een "Internet Gateaway" is. Kan iemand mij uitleggen wat dat is?
Nu ik dit aan het typen ben is het weer verdwenen. Ra,ra, heel vreemd, voor mij dan tenminste.
Kan iemand mij in gewone bewoordingen uitleggen wat dat is?
Bij voorbaat hartelijk dank

Groetjes

Notaris

Hoogstwaarschijnlijk is jouw wireless verbinding niet beveiligd en kan de "buitenwereld" met je meeliften het internet op. Ik ben zelf niet zo sterk in het beveiligen daarvan, maar daarover kan je zeker met wat googelen voldoende info vinden
suc6
Joop

Hoi,

Je hebt een aantal 'verbindingen'
Een LAN of Wireless verbinding (afhankelijk of je pc draadloos of met een kabel met internet is verbonden)
En een Internet-verbinding.

Bij jou is het ene icoontje voor je interne draadloze netwerkverbinding en de tweede voor de internetverbinding.

Via het configuratiescherm > Netwerkverbindingen, zie je een overzicht.
Bij alle verbindingen kan je aangeven of je hiervan een icoontje in je systemtray wilt zien of niet. Klik met de rechtermuisknop op een verbinding. Zie verder de bijlage

Bijlagen

• Internetverbinding.JPG
    Internetverbinding.JPG
    73,9 KB · Weergaven: 20
Is dat niet je Speedtouch?
Die Linksys van mij is ook soms zichbaar als gateway. Heb je verder ook een netwerk?
Een gateway is dit, maar dat had je al opgezocht neem ik aan?
Het kan zijn dat je gateway icoontje even in beeld komt wanneer de Speedtouch een ip adres uitdeelt. Misschien wordt dat aangegeven als je er met de muiswijzer op gaat staan (ip-adres verkrijgen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan