wat is/kan de goede keuze videokaart zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

remyxxodd

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2009
Waar wil je de kaart voor gaan gebruiken?

Wat is het wattage van je voeding?

ik wil hem gebruiken voor games op high te kunnen spelen, (hierbij koop ik ook 2gb extra ram erbij, heb 64x vista) en hij is 300 watt

Met 300watt kom je niet ver, zon nieuwe gamers kaart neemt al minimaal 150 watt.
Dan komt je CPU er bij met 65 watt en dan moet de rest er nog bij.

Dan nog een punt, Waarschijnlijk is die kast behoorlijk klein.
De videokaarten zijn nogal groot dus dan is het ook nog maar de vraag of het gaat passen.
Veder word je CPU ook dan je bottleneck even for the record : Athlon 64 X2 (B) 5000+ 2,6 GHz

Als je deze pc wil upgraden, dan zou je je voeding moeten vervangen (50 euro) dan nog je CPU (100 euro) en dan nog een redelijke videokaart (100 euro). Dus dan ben je minimaal 350 euro veder en dan zit je nog met het probleem dat je kast misschien te klein is en je moederboord niet goed genoeg is.

Om kort te zijn: van die standaard desktop pc'tjes kan je niet echt een game pc maken.
Meestal heeft dit te maken met een kleine voeding en kast. Het is dus vaker goedkoper een nieuw te kopen dan je oude te gaan upgraden

Laatst bewerkt:
hahah, oke, aan de voltage/wattage kan wat gedaan worden. en de kast is ook niet zo klein xD er kunnen 3 hdd's in en ik heb er een tv tuner in etc.

hahah, oke, aan de voltage/wattage kan wat gedaan worden. en de kast is ook niet zo klein xD er kunnen 3 hdd's in en ik heb er een tv tuner in etc.

Dat maakt niet zoveel uit, het is meer de lengte die het em doet.
Mijn videokaart HD4890 is al 24cm lang, als jij er zo'n kaart in doet zit ie waarschijnlijk tegen de Hardeschijf bay aan.

Andere optie is een nieuwe Kast met voeding te kopen waar wel alles inpast.

en dan kan ik gewoon al mijn hardware(dvd,geheugenkaartlezer,ethernetkaart) met moederboard en al overzetten. Of dan toch ook nog een nieuw moederboard???

De meeste moederboorden kunnen gewoon in een andere kast.
Ik denk dat het geen probleem zou moeten zijn maar het beste kan je nog even in de winkel vragen.

Zoiets dus zeker niet!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reken voor alleen een GOEDE losse voeding minimaal 50 euro
En voor een losse kast ZONDER voeding minimaal 45 euro

Grafische kaarten NVIDIA GeForce GTS
(Art.-Nr.: JCXVK7)
ENGTS250 DK/DI/1GD3 (NVIDIA GeForce GTS 250)€ 114,90*
1
Voedingen tot 600 Watt
(Art.-Nr.: TN5V26)
Pure Power BQT L7 530W (530 Watt)€ 54,90*
1
Behuizingen Midi Tower
(Art.-Nr.: TQXM38)
Gladiator 600 (5 x)€ 49,99*
1
Geheugen DDR2-667
(Art.-Nr.: IBIE2G)
2 GB DDR2-667 Kit (2048 MB)€ 57,90*

Subtotaal: € 277,69*
bijkomende verzendkosten

Totaalprijs: € 277,69*
incl. 19% BTW. € 44,34

dit heb ik nu dus, zou dit kunnen, en kwa prijs/kwaliteit verhouding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan