Wat is mijn geluidskaart??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arijanto

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Beste leden,

Ik ben geen pro in PC's. Na het opnieuw instaleren van windows 2000:rolleyes: heb ik geen geluid meer. Maar zo te zien in andere berichten moet eerst duidelijk zijn wat mijn geluidskaart is. Waar kan ik dat in aflezen??? mijn pc komt is van 2001:o

Alvast bedankt

gr.

in geval van onbord instaleer eerst chip set drivers en audio driver van af je moerderbord cdrom

Open Everest en noteer de volgende drie gegevens:

Multimedia, Windows Audio.................................(=naam van je geluidskaart)

Multimedia, PCI/PnP Audio..................................(= audiocontroller op de chipset)

Moederbord, Moederbord, Moederbordnaam...........(= nodig als je geen CD-Rom met drivers hebt)

Zet die drie gegevens in je antwoord.

1. Geluidskaartnaam (geeft geen geluidskaartnaam weer)
2. audiocontroler (VIA-AC'97 audiocontroller (H)
3. moederbord naam (MSI MS 6323)
Wat moet ik verder doen om mijn geluid weer te laten werken?? Na het installeren van windowe 2000 doet het geluid niet meer. Ik heb ook geen cdrom met drivers.
Met de juiste gegevens van je moederbord (MS 6323 gaf geen hit) kun je op deze MSI-site de driver voor je geluidskaart (audio onboard) opzoeken en downloaden. Of gebruik Live Update, dan worden al je drivers op updates gecontroleerd.

Is MSI niet de leverancier van je Audio driver dan moet je op de VIA-site kijken, of via Driver Agent, welke Audio Driver je moet hebben.

hey, thanks Boeing

Ik heb precies gedaan wat je (u) hebt gezegd. En het is gelukt. Bedankt voor de hulp (dit geld voor iedereen die op mijn vraag heeft gereageerd!!!!).

Gr. Arijanto

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan