wat is mijn laptop's probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterwinner

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2013
Hallo iedereen ik heb eenoude toshiba satelite zonder RAM/HDD als ik hem aanzet brand het accu lampje wel
na het proberen van verschillende passende RAM latjes bij een locale computermaker blijkt het het niet te werken scherm vertoont geen opstart/boot scherm en licht niet eens op nu wil ik de problemenmmogelijkheden een voor een uitsluiten en de laptop weer maken maar met mijn kleine kennis hierover zit ik nu vast wat kan ik doen om te zien wat het probleem is en hoe kan ik het oplossen?

Geen HDD, dan zal ie niet opstarten.
Hoewel, je zou een post screen moeten zien om in je bios te komen.
Kun je een monitor aansluiten ?

Groeten Marcel

@misterwinner,

Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Heb je vraag even in de juiste sectie gezet hoort hier even beter thuis

Hallo

"eenoude toshiba satelite "

Met deze info sluit je specifiek voor u nuttige info uit ....

Een typenr zal het voor iedereen duidelijk maken over wat we hier nu precies spreken.

Deze info is vermeld op de p.c.

Controleer de netadaptop op zijn korrekte uitgangsspanning. (multimeter)

Laad deze laptop (uitgeschakeld) nog de batterij op ??? (indikatieled)

Ik gok dat dit een gekregen laptop is ??? (mits je geen specifieke melding maakt van wat er ooit mee is gebeurt??)

Controleer of er geen visuele sporen te zien zijn van ooit gemorste vloeistof ...

Allemaal standaard te controleren zaken ... die die "een locale computermaker " ook reeds heeft gecontroleerd ???

Controleer ook of de voedingsconnector niet van het motherboard is losgescheurd...

Peter

Laatst bewerkt:
vdk_p
het gaat over een Toshiba Satelite p200-18b
gekocht op ebay accu 19V 3.5A en adapter/voeding zijn ok aagesloten met RAM geen lekkende vloeistof net met ander scherm getest werkt niet dus het lag waarschijnlijk ook niet aan het scherm

Laatst bewerkt:
Hallo

Toestel gekocht als werkend ??? of ... defekt en voor ruilonderdelen ???

Met deze symptomen , en indien al het eerder door mij vermelde effektief o.k. is ...

Geen antwoord gekregen op : "Laad deze laptop (uitgeschakeld) nog de batterij op ??? (indikatieled)"

Heb je niet veel resterende mogelijkheden over.

Controleer de heatpiperadiator op verstopping door stof ---> indien ja , en met deze symptomen , kan de g.p.u./motherboard chipset van het motherboard zijn losgekomen door oververhitting.

Een heel zuivere radiator is uiteraard ook verdacht bij deze laptop --> zuiver gemaakt.

Een mis gelopen b.i.o.s. flash geeft ook deze symptomen.

Al de rest van te controleren zaken is op motherboard niveau , en ik vermoed dat je hiervoor het benodigde materiaal/kennis niet bezit.

Wacht uiteraard eventuele verdere tips af ... je weet maar nooit , en ik kan ook iets stoms over het hoofd zien.

Peter

de verkoper heeft hem terug genomen nadat ik in een mail vroeg of dit mogelijk was
wat het probleem is is nu zijn probleem dit was voor een beginner als ik een wat te moeilijk "geval" die laptop tog bedankt.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan