Wat is myjfojdl.dll?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutch79

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Hallo,

Sinds kort is deze (XP Pro SP2) PC van slag geweest. Ik heb hier o.a. Zango verwijderd en chkdsk had er een zware kluif aan om de boel recht te zetten.

Ik krijg nu echter bij het opstarten een RUNDLL bericht dat er een fout is opgetreden tijdens het laden van c:\windows\system32\myjfojdl.dll. "Toegang geweigerd".

Ik kan ook handmatig niets beginnen met deze dll, maar zie 'm ook nergens draaien als proces/service...

Iemand enig idee waarvan dit bestand is? Met google'n kom ik nergens en het bestand heeft ook geen eigenschappen. In het register staat deze onder "a48ad6c".

In Safe Mode kon ik wel eigenaar worden van dit bestand, maar mocht ook daar niets doen met dit bestand...

Ben alweer druk aan het scannen (voor de zoveelste keer).

Heb enkele nietszeggende invoegtoepassingen in IE(6) geblokkeerd.

Ik las op webwereld dat ook de google toolbar een lekje heeft en wilde die even uitschaklen.

Ik kwam er toen achter dat als ik de MSN toolbar uitzet, de google verdwijnt en visa versa...

Houd je op de hoogte...

ik ben niet zeker of het van een trojan ofzoiets komt maar ik weet het niet zeker dus nog niks doen met het bestand.... maar toch ik denk toch wel haast zeker dat het van een trojan of spyware komt want ik had het ook een keer gehad en er waren zoon 5 bestanden ook dat soort bijv. asdowpkc.dll en die had nod32 gezecht dat het virus was

Opgelost!

Ik heb vrijdagavond eindelijk wat meer tijd kunnen besteden aan dit probleem.

Onder 1 gebruiker was het probleem weg, alleen bij anderen dook er weer gelijk een (valse) anti-spyware website op, zodra er bij hotmail was ingelogd!:shocked:

Ik heb bij alle gebruikers vrijwel alle invoegtoepassingen in IE stopgezet die geen uitgever hadden. Hieronder zijn er een aantal die bij mij inmiddels al bekend waren als malware:

rqrqrqo.dll
ddcyw.dll
ra.....dll (naam is me even ontschoten, ik zit nu thuis en heb een briefje bij de ex-probleemcomputer liggen)

(Voor mensen die het niet weten: start>configuratie scherm>internet opties> Tabblad "programma's"> knop "Invoegtoepassingen beheren")

Hiervoor had ik nog een probleem met een dll genaamd "shkoa...dll" (ook volledige naam ontschoten). Deze heb ik verwijderd door met de Windows CD op te starten, zodat dit kreng niet in het geheugen werd geladen. Zelfs in Safe mode met command prompt zat hij al in het geheugen en kon ik er niet van afkomen.

De oorzaak? Hoogst waarschijnlijk Limewire. Nog iets 'aardigs': zoals zo vele virussen maakt hij mooi een herstelpunt aan en wist hij alle herstelpunten die gemaakt waren voordat het virus er in zat. Opmerkelijk: Avast en adaware (beiden volledig up to date) herkenden deze dll's niet als malware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan