wat is normale opstartijd voor windows xp ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik vind dat mijn pc nogal traag opstart, of is 1,30 minuten snel ??

Pc :

AMD 64 3200
512 Ram geheugen
Sata 120 GB
Radion 9600 XT

Wordt opgestart :

xp proffesional
norton internet security 2005
microsoft anti-spyware

Hij is volledig spyware en andere rommel vrij.
Ik heb norton al eens uitgeschakeld maar dan duurt het nog even lang.

Je hebt Norton, één van de bekende vertragers.
Ook al schakel je die uit dan staat hij nog bij de services.
Opstarttijd mijn PC 1.14

P4 2.0
512MB

Hoe kan ik eens opstarten zonder norton dan ?

Anderhalve minuut is erg lang... maar is dit vanaf het moment dat je de powertoets indrukt of vanaf het "welkom" scherm?
In het eerste geval kan het zijn dat er door je BIOS iets gezocht wordt dat er niet [meer] is.... dan moet je even een refresh doen [staat standaard op disabled] In het tweede geval moet je even kijken of er in "apparaatbeheer" [configuratiescherm>systeem] soms een paar vraagtekentjes staan.... Is dit alles in orde dan zoeken alle smart-cookies van dit forum samen met jou verder....

Als ik schoon opstart.
Dan kan ik met een Intel PIV 2,8 GHz binnen 12 seconden opstarten.
Dat is na een verse installatie.
Op het moment is het ongeveer 45 seconden.

Anderhalve minuut is wel netjes hoor, de mijne doet er langer over, maar dat komt door de detectie van m'n s-ata raidcontroller.
Het ligt ook aan het feit of je op een netwerk zit of niet, want aanmelden op het netwerk kost ook tijd.
Als je veels verschillende hardware hebt duurt het ook langer, want daar moeten allemaal stuurprogramma's voor geladen worden.
Je kan niet echt zeggen of het snel of langzaam is, dat is echt per pc verschillend.

Klopt, voorheen deed mijn PC er 2 minuten over. Nu heb ik sinds kort een nieuw modem en voila 1.14......

Nog een aardig topic over wat is snel/langzaam < klik.

En daarbij... wat is een minuut op een mensenleven
Niks meer an doen, zo laten staan. :D

Toch een tipje: alles van Office kan je uitzetten in msconfig, is een ontzettende vertrager en niet nodig met opstarten.

Geplaatst door killermenace
Als ik schoon opstart.
Dan kan ik met een Intel PIV 2,8 GHz binnen 12 seconden opstarten.
Dat is na een verse installatie.
Op het moment is het ongeveer 45 seconden.

Netjes!

Na een schone instalatie van een PIV 3.0 GHz met 1024 MB haal ik dat niet eens! :8-0:

Hoe dat je dat toch? Als ik Bootvis instaleer, en alle overbodige opstartitems uitschakel, haal ik dat echt niet!

Zou het dan iets in mijn bios zijn?

DE 1.30 min is vanaf het indrukken van de startknop.

Met bootvis geen enkel verschil.

Jeetje Raymond,

Karine komt tot ons forum om een "race-PC"te krijgen [voor wat betreft het opstarten] en jij zegt dat ze het er maar mee moet doen...
Ik denk dat er nu een aardige uitdaging ligt voor alle forum leden om dat kreng van Karine in 55 sec {dat is de tijd die de mijne er over doet} up en running te krijgen....

het schijnt ook zo te zijn als je heel veel mapjes op je bureaublad staan dat hij er ook langer over doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan