Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar hier wat tips hoe je een goed hostingbedrijf kunt herkennen:
Over het algemeen zijn "bekende namen" (zoals xs4all, Ladot, Vuurwerk -enz) wel betrouwbaar, maar helaas is het prijskaartje aan de hoge kant. En het nadeel bij dergelijke bedrijven is dat u slechts een "nummer" bent en niet een persoon. Vaak is het support bij kleinere betrouwbare bedrijven dan ook beter.
Indicaties voor een betrouwbaar hosting bedrijf zijn:
-Een overzichtelijke site met een duidelijk eigen imago;
-Het bedrijf staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (www.kvk.nl);
-Het bedrijf is telefonisch bereikbaar;
-Het bedrijf heeft duidelijke algemene voorwaarden (op de site);
-Het bedrijf heeft duidelijk al haar prijzen vermeld;
-Emailberichten worden minstens binnen 8 uur (tijdens kantooruren) beantwoord.
Indicaties voor een onbetrouwbaar hosting bedrijf zijn:
-Hostingbedrijven die "ONBEPERKT DATAVERKEER" aanbieden. Onbeperkt is helaas een fabeltje. Vaak gebruiken ze een "fair use policy". Fair use policy wil zeggen dat je je dataverkeer "eerlijk" verdeeld onder de andere servergebruikers. Er is dus NIETS onbeperkt aan!
-Of juist een zéér onprofessionele site die zéér onoverzichtelijk is;
-Sites die eindigen op de extensie .tk (zoals www.dedomeinnaam.tk)
-Een site waar u moet "zoeken" voor prijzen of zelf moet mailen om de informatie op te vragen;
-Bedrijven die zich héél groot voor willen doen, door duizend en één afdelingen op te sommen bij "contact" met duizend en één emailadressen;
-Bedrijven die kreten gebruiken zoals 99,9 % uptime garantie;
-Bedrijven die niet telefonisch bereikbaar zijn;
-Bedrijven die enkel mobiel bereikbaar zijn;
-Bedrijven die een 084 of 087 of 066 nummer gebruiken (dit is een betaalnummer waarvan u vooraf niet de kosten per minuut krijgt te horen!)
-Bedrijven die langer dan 8 uur nodig hebben om uw emailbericht te beantwoorden;
-Bedrijven met sites die "dode" linken bevatten in het menu;
-Bedrijven met sites die op bepaalde punten nog "under construction" zijn;
-Bedrijven met sites die stikken van de spelfouten.
Als u uw ogen goed de kost geeft, zult u merken dat er best veel "onbetrouwbare" hostingbedrijven op internet zijn. U vraagt zich natuurlijk af hoe dat zo komt. Dat zal ik u uitleggen. Iedereen kan namelijk een hostingbedrijf beginnen. Een servertje ergens huren is tegenwoordig géén kunst. Dus hebben veel mensen (studenten, tieners, golddiggers) de illusie een eigen hostingbedrijf te kunnen runnen. Ze beginnen dan ook vaak vol goede moed. Maar hebben er vaak niet bij stil gestaan dat je toch een behoorlijk portie kennis en leergierigheid in huis moet hebben om bij de tijd te blijven. Gevolg is dat hun bedrijf op een gegeven moment spaak loopt, en het klachten regent. Maar als u rekening houd met de bovenstaande punten, kunt u zichzelf deze ellende besparen. Want een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Een hostingpakket kiezen
Als u de spelregels hierboven goed hebt opgevolgd, komt de moeilijkste keuze, het hostingpakket. Ook daar zit bijzonder veel variatie in. Zo zijn er bedrijven waar je:
-Per maand moet betalen
-Per jaar moet betalen
-Setup kosten moet betalen
-Administratie kosten moet betalen
-Verhuizingskosten moet betalen (als u uw domeinnaam verhuisd)
Hoe een hostingbedrijf zijn kostenplaatje opzet, is natuurlijk aan het bedrijf zelf. Maar mijn ervaring heeft geleerd dat er genoeg betrouwbare bedrijven zijn waar je geen extra administratie-, verhuis- en setupkosten hoeft te betalen. En dat scheelt natuurlijk weer extra kosten.
Vaak is het ook beter een bedrijf uit te kiezen waar je per jaar kunt betalen. Over het algemeen is dat goedkoper dan per maand betalen. Als je ook een domeinnaam hebt geregistreerd is dat immers ook voor 1 jaar.
Als u een beginnende site hebt met niet te veel foto's en tierlantijntjes is het verstandig een pakket te kiezen tussen de 10 en 25 mb. Dataverkeer is de eerste maanden van een nieuwe site nooit erg hoog. In dat geval is vaak 1 tot 3 GB p/m voldoende. Bekijk vooraf bij de bedrijven of het gemakkelijk is om naar een "hoger" pakket over te stappen, als u site in de toekomst meer bezoekers gaat trekken.
Geplaatst door Nick341
kijk omdat me ouders me vrij willen laten gan met misschien een suc6vol websitje beginnen betalen zxe een opakket voor me tot maximaal iets van 70 euro, dit is wat ik minimaal nodig heb:
-domeinaam
-75-110mb
-2.5gig of meer dataverkeer
-1-2databases(mySQL
-php
-pop3aqcounts
-mogelijk ook subdomeinen
-en gewoon een beetje de standaard dingen![]()
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.