wat is nu het verschil

Status
Niet open voor verdere reacties.

spl-205

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
kan iemand nij vertellen wat nu precies het verschil is tussen deze prosesoren? behalve de prijs dan he

Intel® Celeron® Processor 2.4GHz
Intel® Pentium® 4 processor 2.40Ghz

ik weet alleen dat de pentiun 140 euro duurder is, maar wat wordt ik daar nu beter van??

groeten roel

Amai... ben het preciese verschil kwijt. Volgens mij was het iets met de externe bus-snelheid of breedte (remember the good old 8086 vs. 8088) van die dingen.
In ieder geval is die Pentium in de praktijk sneller dan de Celeron (all other things being equal).

Palmpje,

ik vind jouw antwoord "ietsiepietsie" te "gemakkelijk", daar heeft vraagsteller qua informatie naar mijn bescheiden mening weinig aan...........

Roel, kijk (bijv.) hier eens.

Het verschil is voornamelijk dat de Celeron technisch gezien is afgeslankt ten opzichte van de P4 en dus iets minder presteert.

Precieze details lees je in de link van Pasja.

als ik het zo goed begrijp, dan is de pentium iets sneller maar ook duurder. en 2.4 Ghz is toch al snel ik heb nu 1,8 dus ik ga er zoizo op vooruit .

bedankt voor de reacties Roel

Ja, ik weet dat mijn antwoord wat kort door de bocht was. Overigens vind ik het verschil opmerkelijk. Hier ten huize een Celeron 800MHz vs een P3 450 MHz en ik vind die P3 een stuk soepeler. Beiden hebben evenveel geheugen, de P3 draait Win98 (1st) en de Celeron draait WinMe.
(Wat een oud computerpark he!)

Geplaatst door spl-205
kan iemand nij vertellen wat nu precies het verschil is tussen deze prosesoren?
Intel® Celeron® Processor 2.4GHz
Intel® Pentium® 4 processor 2.40Ghz
Zie hier het verschil tussen een Celeron II(eigenlijk de afgeslankte Pentium III) en een "echte" Pentium III.
Geplaatst door crash
Nou ik zal de mijne ook ff neerzetten;
attachment.php

Celleron II 900mhz@950mhz,
384mb sdram,
2x maxtor 60gb 7200rpm [striped],
Riva TNT2 model 64 32mb.

Zie hier het verschil tussen de vorige Benchmark en die van nu met mijn nieuwe Pentium III 866 momenteel @904mhz.
Die heb ik geruild tegen m'n Celeron 900mhz.:D
attachment.php
Dit komt uit deze topic;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=62619&perpage=20&pagenumber=8
Beide processoren zijn vrij wel gelijk qua kloksnelheid(mhz).
Dit is dan wel geen Pentium 4, maar als voorbeeld voor het verschil bedoelt.
Geef mij nu maar een "echte" Pentium ,want ik heb het verschil duidelijk kunnen merken in de praktijk.:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan