wat is ping

• Onderwerp starter Onderwerp starter joe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joe

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2002
Kan iemand mij uitleggen wat ping is n wat dat dan wel doet? ant ik snap erhelemaalnix van!!

Packet INternet Groper. Een opdracht die wordt gebruikt om verbindingen met een of meer externe hosts te controleren. Het hulpprogramma Ping gebruikt ICMP-echo-opdrachtpakketten en -antwoordpakketten om te bepalen of een bepaald IP-systeem in een netwerk functioneel is. Het hulpprogramma Ping is nuttig als diagnoseprogramma bij IP-netwerk- of routerstoringen. De notatie van de PING-opdracht is als volgt:
PING IP-adres of HOSTNAAM.

Lang leve Google:p

BRON

Phew! dat valt niet mee!! En hoe zit dat in een spel zoals bv Call of Duty? De ping (een hoge) geeft daar problemen, hoe zit dat dan? Hoe kom je bv aan een hoge ping en dan natuurlijk belangrijker, hoe kom je eraf?!

PING getal in spel ==> vertraging in miliseconden tot het pakketje aan de overkant is. Dus een hoge ping is veel miliseconden.

Zorg ervoor dat je geen spyware, geen updates, geen downloads etc. etc. hebt draaien.
Met een modemverbinding en ISDN lijn kun je een hoge ping ook wel verbeten. (de zogenaamde HPB's, High Ping Bastards).

Dat ligt meestal aan of jou verbinding of aan die van de server. Als je bijv aan het downloaden bent dan is dat tijdens het spelen van een spel niet echt bevordelijk voor je ping.
Wat heb je voor internetverbinding?

Geplaatst door EmAaErkA
Dat ligt meestal aan of jou verbinding of aan die van de server.

En als het niet aan jouw verbinding of aan die van de server ligt waar kan het nog meer aan liggen dan :8-0:

Thanks! dat is wat duidelijker. Dat begrijp ik. nog 1 vraag dan, ik heb en server gestart voor call of duty. soms komt er iemand de server binnen en wordt alle ping van iedereen hoog. Hoe kan dat dan en wat kan je eraan doen?

Geplaatst door joe
Thanks! dat is wat duidelijker. Dat begrijp ik. nog 1 vraag dan, ik heb en server gestart voor call of duty. soms komt er iemand de server binnen en wordt alle ping van iedereen hoog. Hoe kan dat dan en wat kan je eraan doen?

www.speedtest.nl ==> wat is jouw uploadsnelheid?

Geplaatst door joe
ca 22Kb/sec.

Dat is ook vrij weinig hoor.. Als er >5 man in de server zit gaat je upload het echt moeilijk krijgen
Nu ken ik COD niet maar een upload van 50 kb/sec is voor een beetje game toch wel prettig..

O.K. Dan weet ik genoeg. Erg bedankt voor de snelle hulp!!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan