Wat is scsi

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiener

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
hey, ik heb een oude server die niet meer werkt. er zit een SCSI-schijf in.

maar ik weet neit wat scsi-controllers ofzoiets zijn.

maar er zit wel een of ander ding in die server waarmee ik hem waarschijnlijk wel aan me gewone pc kan aansluiten. moet ie dan gewoon werken als ik hem formatteer?!

er hoefd geen windows ofzo op, alleen bestanden.

iemand antwoorden of handige informatie?

mvg Gijs

Hallo

Ik heb je vraag gesplitst uit het andere topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen. Bovendien was het betreffende topic flink belegen (2004).

Succes met je probleem verder.

SCSI

* Small Computer System Interface

Is in 1986 door de ANSI (American National Standards Institute) goedgekeurd. Het is een intelligente highspeed interface voor gemengde platforms. SCSI omschrijft een parallelle systeeminterface voor het verbinden van harde schijven, CD-ROM lezers, telmachines etc. via één kabel, die de SCSI bus genoemd wordt. SCSI ondersteunt maximaal 7 apparaten (14 met twee SCSI adapters) op één bus. Een SCSI adapterkaart maakt een fysieke verbinding tussen de host en de SCSI-bus en onderscheidt werkelijk de lagere protocol niveaus wanneer de SCSI-bus bereikt wordt.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/index.php3

Hier nog meer uitleg over SCSI
http://nl.wikipedia.org/wiki/SCSI

Dat 'één of andere ding' waarover je praat zal waarschijnlijk de SCSI controller zijn, een PCI kaart waar de harde schijven op aangesloten zitten.
Vermits je een goede driver hebt voor de SCSI kaart kan je het hele spul in een andere pc stopppen en dan zou het moeten werken (wel even opletten dat de SCSI niet als 'first boot' komt te staan want dan start de pc niet op omdat er geen(of verkeerd) OS op staat.

Okee bedankt!

ik zal even kijken of ik mijn server kan opstarten met een andere harddisk en hem dan aan de praat krijg of dat ik de bios van mijn SCSI schijf opnieuw installeer ofzo.

ik kom er voor nu denk ik wel even uit!

mVg Gijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan