wat is SLI

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander678

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Berichten
184
ik zie wel eens in reviews van mensen ik zit te denken aan SLI opstelling met videokaarten

of sommige mensen hebben het al

kan iemand mij uitleggen wat dit is en hoe dit werkt... ga volgend jaar ict doen dus... zou wel handig zijn als ik het wist
 
www.google.nl lijkt me een top oplossing, ;-) dat zou je wel vaker nodig hebben als je ICT als opleiding gaat doen.

in 't kort is het dat je twee videokaarten samen laat werken om het beeld te maken. Zo heb je 2x zoveel kracht ;-).
 
ik zie wel eens in reviews van mensen ik zit te denken aan SLI opstelling met videokaarten

of sommige mensen hebben het al

kan iemand mij uitleggen wat dit is en hoe dit werkt... ga volgend jaar ict doen dus... zou wel handig zijn als ik het wist

Je hoeft niet te weten wat SLI is als je een ICT opleiding gaat doen hoor ;-).

SLI (nVidia) en CrossFire (ATI) is een techniek waarbij de kracht van twee videokaarten wordt gecombineerd om zodoende een grote grafische prestatie te kunnen leveren.
SLI (of CrossFire en de nieuwere varianten met Tripple en Quad) is niets meer dan meer dan één videokaart met elkaar door'lussen'.

Is heel veel over te vinden op Google :).
 
www.google.nl lijkt me een top oplossing, ;-) dat zou je wel vaker nodig hebben als je ICT als opleiding gaat doen.

in 't kort is het dat je twee videokaarten samen laat werken om het beeld te maken. Zo heb je 2x zoveel kracht ;-).

en met sli heb je geen 2x zoveel kracht...maar gewoon meer kracht dan 1 kaart.\
zo heb je nog steeds vaak met spellen die sli of crossfire niet ondersteunen..en sli dus totaal geen nut heeft
 
en sli dus totaal geen nut heeft

En SLI zelfs de prestaties kan doen afnemen.
Maar goed: in principe zouden nieuwe spellen hier steeds meer gebruik van moeten kunnen maken. Twee keer zoveel kracht is inderdaad niet waar.
 
En SLI zuigt als de pest aan je voeding en CPU het is gewoon zonde om er nou al aan te beginnen want zoals al meerdere zeiden veel spellen werken er nog niet op en er zitten voorzover ik goed heb gelezen op het web ontzettend veel bugs in de Drivers, dus laat het nog maar even een paar jaar en dan kun je er misschien aan gaan denken.

Groetjes Stephan
 
en sli is pas echt nuttig bij resoluties van 1920x1080 en hoger..bij dit soort reso's zul je pas echt verschil gaan merken tussen 1,2,3,4 gpu's
 
en sli is pas echt nuttig bij resoluties van 1920x1080 en hoger..bij dit soort reso's zul je pas echt verschil gaan merken tussen 1,2,3,4 gpu's

Dat zou ik niet zo hard zeggen.. Het voordeel neemt wel toe op hoge resoluties maar is ook merkbaar bij lage (mits de game dit voldoende ondersteunt).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan