Wat is sneller? 4x1 gb of 2x2 gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxrene

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Beste mensen,

Ik heb momenteel een dual channel 2x1 gb geheugen erin zitten.
Omdat ik me Vista Ultimate wil aanschaffen wil ik ook het geheugen uitbreiden (?)
Maakt het dan in snelheid verschil of ik er nog een dual channel 2x1 gb bij prik of voor geheel nieuw en er 2x2 gb in prik?

Bij voorbaat dank,

René

Aan 2 GB heb je meer dan genoeg en vooral als je Vista wilt gaan draaien.. 4 GB zul je never nooit uit halen of moet je van plan zijn om zware programma's te draaien zoals MAYA of 3d's max etc.. Maar het is altijd beter om zo weinig mogelijk plaats in je pc in te nemen dus altijd voor zo min mogelijk opties kiezen.. vb 2x1 GB of 4x1 gb.. Maar als het echt niet anders kan dan gewoon 2x2 gb doen.. Ik hoop je vraag hiermee te hebben beantwoord.. :thumb:

Hmm, waarom zou dat flauwekul zijn.. 2GB is voldoende om Vista te laten draaien.. 4GB is wel erg veel.. Maar goed als u het beter weet meneer zeg dan wat u er van vindt.. P.S ik weet heus wel waar ik het over heb studeer namelijk Technische Informatica :-) maar goed we zijn hier om hulp te bieden niet discussies te voeren.. toch ?

Ldin,

Ik weet wel dat 2gb voldoende is om Vista te draaien maar het gaat natuurlijk om meer dan alléén Vista.

Hmm, waarom zou dat flauwekul zijn.. 2GB is voldoende om Vista te laten draaien.. 4GB is wel erg veel.. Maar goed als u het beter weet meneer zeg dan wat u er van vindt.. P.S ik weet heus wel waar ik het over heb studeer namelijk Technische Informatica :-) maar goed we zijn hier om hulp te bieden niet discussies te voeren.. toch ?
Daarom is je bewering wellicht des te meer raadselachtig.

Laatst bewerkt:
Hmmm.. Op mijn laptop toen ik heb paar maanden aanschafte had die 1 GB ddr2 geheugen.. Vista erop gehad, photoshop, illustrator alles draaide wat langzamer maar het DRAAIDE WEL!! En toen ik nog 1GB erbij deed, ging het sneller.. Dus naar mijn mening is 2 GB voldoende, maar goed het is wat u zelf fijn vindt.. Uiteindelijke antwoord is dat het altijd beter is om minder ruimte in de pc te gebruiken dus als het mogelijk is 1X4 GB aan te schaffen.

Dus naar mijn mening is 2 GB voldoende

Jouw mening is helemaal niet interessant, net zomin als de mijne interessant is. De meningen die wél interessant zijn, zijn die van deskundigen zoals bijv. van pc fabrikanten en andere gerelateerden.
Ik geef je 1 voorbeeld, de rest kun je vinden op het grote boze w w w

4 GB ram noodzakelijk voor gebruik Windows Vista'

Donderdag 22 februari 2007, 10:59 - De minimale systeemvereisten die Microsoft heeft opgesteld voor Windows Vista, zijn onvoldoende.

59 reacties Door Maarten Reijnders
Dat vindt althans David Short die werkt bij de divisie Global Services van IBM. Gebruikers die optimaal gebruik willen maken van Vista, zouden volgens de IBM-consultant een pc met 4 GB ram-geheugen moeten hebben.

Het door Microsoft voorgestelde minimum van 512 MB ram noemt Short 'niet echt realistisch'. Met zo weinig geheugen kun je maar beter niet aan Vista beginnen. De ervaring is dan 'minder dan XP', waarschuwt Short die zelf een systeemgeheugen van 2 GB tot zijn beschikking heeft om Windows XP te kunnen draaien.

Oke dan kan deze ook op slot.. :-) mijn excuses voor eventuele onduidelijkheid..

Nee maak niet uit, ik ga wel verder op het grote boze w w w

xxrene,
welke Vista wil je gaan aanschaffen, 32 of 64 bits?
Als je namelijk de 32 bits versie aanschaft dan zal Vista nimmer meer geheugen kunnen gaan aansturen dan 3,25 gig. Pas als je 64 bits Vista aanschaft, zul je de volledige 4 giga intern kunnen gaan benutten.

xxrene,
welke Vista wil je gaan aanschaffen, 32 of 64 bits?
Als je namelijk de 32 bits versie aanschaft dan zal Vista nimmer meer geheugen kunnen gaan aansturen dan 3,25 gig. Pas als je 64 bits Vista aanschaft, zul je de volledige 4 giga intern kunnen gaan benutten.

De 64 bits. Maar wat is nu sneller 2x2 of 4x1 ? of maak het niet uit?

Aan te bevelen is 2x2 -kit- (zo min mogelijk slots in gebruik)

Laatst bewerkt:
minder slots minder stroom?

bank cycle staat vooraf vast lijkt mij.
bij spellen zou het niks uit maken zolang je geen vista 64 bits gebruikt lijkt mij.

win xp 32 bits geeft maar 2 gb per applicatie :(
kan altijd 2 spellen tegelijk gaan spelen om acces tijd te gaan testen :cool:

dus als het mogelijk is 1X4 GB aan te schaffen.

Tja als je dat iemand aanraadt ben je het niet waard om te slagen voor je technische informatica:confused:

1) De prijs: 1*4 GB zal vele malen duurder zijn dan 2*2 GB of 4*1 GB. 2*2 GB heb je al voor 70 euro. 1* 4 GB is al zeldzaam en je zal het niet voor onder de 200 euro vinden...

2) Je verlies dual channel en dit kan veel uitmaken. Het beste is in mijn ogen om 2 latjes te gebruiken. Met 1 latje heb je geen dual channel en met 4 latjes zal je vaak minder ver kunnen overclocken. Ook zal bij defect geheugen het veel meer werk zijn om het juiste latje eruit te halen. Vele moederborden zullen trouwens met 4 latjes het geheugen ook trager laten werken(vooral bij vroegere socket 939 mobo's) dan met 2 latjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan