wat is sneller

• Onderwerp starter Onderwerp starter jesba
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jesba

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
vraag
wat is er sneller en wat zijn jullie bevindingen

een alcatel usb modem (via usb 2.0 ) of
een alcatel utp modem (via rj45)

het gaat om een 1mbit verbinding 320 upload!

wie o wie heeft er ervaringen mee

Volgens mij maakt het weinig uit welk modem je hebt. De snelheid wordt toch bepaald door het abonnement.
Zelf heb ik een ethernet modem adsl en mijn dochter een usb modem. Ik merk geen verschil

Maar daar moet toch duidelijk verschil tussen zitten, een gewone modem is toch 56,6kb, en ik weet niet precies hoeveel snelheid je adsl is. Ik weet ook niet wat je provider aangeeft voor wat voor een snelheid hij aan geeft.

Geplaatst door humpe
een gewone modem is toch 56,6kb

Het gaat hier over adsl-modems, niet over modems voor inbellen via de 'gewone' telefoonlijn.

Hij praat over een ethernet modem en een ADSL modem, dus ging ik van een gewone modem uit.

Geplaatst door humpe
Hij praat over een ethernet modem en een ADSL modem, dus ging ik van een gewone modem uit.

De logica van die redenering ontgaat mij. Voor ADSL bestaan zowel USB- als ethernet-modems. Dat is ook precies waar de vraag over gaat. Een vraag die dan ook staat in de sectie Internet > ADSL verbinding.

Geplaatst door humpe
Maar als we de vraag opnieuw stellen, heeft de gebruiker het over USB2.0 en over een RJ45 aansluiting.
Dus gaat het hier nog steeds om een ADSL-modem en geen telefoon 56k inbel-modem..:rolleyes:

USB 2.0 doorvoersnelheid is ±480 Mbit/s
Ethernet doorvoersnelheid is 10, 100 of 1000 Mbit/s, afhankelijk van de netwerkkaart die gebruikt wordt.

USB2.0;
http://www.diskidee.nl/hardware/cursussen/index.htms/278
Ethernet;
http://www.diskidee.nl/hardware/cursussen/?id=241

En dan nog maakt het voor de snelheid op internet niet uit. De modems zijn toch veel sneller dan het internet. Maar ik zou voor de ethernet modem gaan, kun je later eventueel nog (simpel) een netwerkje aanleggen.:D

Enne volgen mij is een netwerkkaart 10, 100 of 1000 Mbyte/s. Of vergis ik me nou? Nee, ik vergis me niet want anders zou ik nooit mijn downloadsnelheid van mijn abbo halen dat is namelijk een 2mbit vebinding, en ik heb een 100 Mbyte netwerk dus.

Laatst bewerkt:
Dus qua snelheid is een ethernetmodem ook al sneller, want die gaan tegen (ik dacht) 100 Mbyte.

ik heb alles doorgelezen en concludeer hieruit
dat
usb net zo snel als utp is maar als je meerdere pcs in huis hebt en dus ook nog een netwerk wil aanleggen
dat je dan het best voor de utp kan gaan.
dus utp heeft toch de voorkeur

iedereen bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan