wat is standaard BIOS ww voor acer aspire 5100

Status
Niet open voor verdere reacties.

chico79

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Hallo Helpers,

Ik heb een laptop gekregen van een kennis die niet meer kan opstarten!
Nou wil ik hem repareren met de windows installatie cd. Maar hij start niet op vanaf de cd.

Dus wil ik de bios in om de dvd als 1e bootdevies te zetten! Echter nu komt het. Als ik op F2 druk vraagt de laptop om een wachtwoord die ik dus niet ken! :confused::confused:
Weet iemand of hier een standaard ww voor is?? Of anders hoe te resetten?

Het gaat om een Acer Aspire 5100 met windows xp

Bvd,
Chico.

Als je 'm open kan krijgen; knoopcelletje er even uithalen zou wellicht soelaas moeten bieden.

Wat je eerst nog kan proberen:

For Award BIOS’ try these backdoor passwords:

AWARD_SW
j262
HLT
SER
SKY_FOX
BIOSTAR
ALFAROME
Lkwpeter
j256
AWARD?SW
LKWPETER
syxz
ALLy
589589
589721
awkward
CONCAT
d8on
CONDO
j64
szyx

For AMI BIOS’ try these backdoor passwords:

AMI
BIOS
PASSWORD
HEWITT RAND
AMI?SW
AMI_SW
LKWPETER
A.M.I.
CONDO

For PHOENIX BIOS’ try this backdoor password:

phoenix

Laatst bewerkt:
Hoi Pasja,

Ik heb de achterkant opengehaald, maar kom niet verder dan ram,hd,en wifi kaartje!
Knoopje is niet te vinden. Waarschijnlijk dieper waar ik niet goed bijkan!

Mvg,
Chico

Ik heb mijn vorige berichtje aangepast met nog een optie...............

De bios is van phoenix, en ww phoenix is het ook niet:confused:
Ik denk dat ik acer moet gaan bellen!

Ok, ik heb geen handleiding van het ding voorhanden, mogelijk iemand die meeleest wel?

Oke:thumb:

Bedankt voor de hulp zover!
Mvg,
Chico:)

De simpelste oplossing voor dit soort problemen is altijd even de kennis bellen en vragen naar het wachtwoord.

Die beste man weet niet eens wat een bios is, laat staan wat er mee te doen!:p
Ik bel straks acer wel ff! Ik laat het nog wel weten wat het is als het is opgelost, voor een ander die dit probleem ook misschien nog gaat krijgen;)

Mvg,
Chico.

Hallo,

Nou ik heb gebeld naar Acer, en een beetje raar verhaal!

Er is géén standaard wachtwoord voor Bios! Deze zal de gebruiker zelf ingevoerd moeten hebben!
De gebruiker kan dit ook gedaan hebben binnen windows xp zelf, via "esettings" het programma die acer standaard bij de software-utility's levert.
Ik heb die kennis gevraagd of hij dat toen die tijd heeft gedaan, maar hij weet van helemaal niets. :confused:
Het kan alleen geresset worden door de cmoschip eruit te halen en er een nieuwe chip in te zetten!
Dit kost natuurlijk weer een hoop geld, meer dan de laptop nu nog waard is!:(
Is er geen software proggie die wachtwoorden kan opzoeken binnen windows?
Ik heb wel eens gehoordt dat deze er zijn! Of weet misschien iemand anders nog een oplossing?

Ook heb ik geprobeerd met cmd>cmospwd /k het cmosgeheugen te wissen.
tevergeefs helaas.

Mvg,
Chico.

Dank je Harry, ok zal het straks eens proberen!:thumb:

Kan ik hiermee mijn bios resetten? Zodat ie niet meer om "enter password" vraagt?
Bvd,
Chico.

Hoi !

Dat kan, maar dan moet de laptop wel automatisch van CD of floppy opstarten !

Dat kun je immers niet instellen......

Ik gebruik daarvoor een externe floppy-drive, meestal gaat wordt er eerst naar aanwezige floppy's gezocht.

Greetz,

Harry.

Dat wordt lastig dan, Ik heb geen externe drive. Of iemand in mijn omgeving van wie ik hem kan lenen.
Kan ik hem niet vanaf cd starten in windows zelf?
Volgens mij boot de laptop als 1e van de hd en daarna de dvd. Is er geen prompt comando die dat kan veranderen?:confused:

Mvg,
Chico.

Hoi !

Op F8 trommelen tijdens de POST is te proberen.....

Greetz,

Harry.

Dan krijg ik het optie menu van "vga modus/ safe mode/ met prompt/laast werkende modus enz.
Gr,
Chico.

Hallo,

Het is gelukt!!!
Ik heb het typenr. van de laptop ingetypt toen ie om het ww vroeg, en....
Jahoor:D:D

Nu heb ik de goede volgorde gehanteerd, chkdsk gedraait, fixboot en alles loopt weer als een zonnetje!
Allemaal bedankt voor de hulp!
Mvg,
Chico79:thumb:

Hallo,

Het is gelukt!!!
Ik heb het typenr. van de laptop ingetypt toen ie om het ww vroeg, en....
Jahoor:D:D

Nu heb ik de goede volgorde gehanteerd, chkdsk gedraait, fixboot en alles loopt weer als een zonnetje!
Allemaal bedankt voor de hulp!
Mvg,
Chico79:thumb:

hoi chico,

mooi dat het is opgelost, maar het kan volgens mij toch ook gewoon door de bios batterij eruit te halen..? dan verdwijnt het wachtwoord.

BJ

Hoi,

Ja dat klopt:thumb:

Alleen bij een laptop ligt dat toch net iets anders.
Ik had gekeken of de battery er was, maar kon hem niet vinden! Had bijna de hele laptop open gehaald! Hij lag in ieder geval niet vlakbij het geheugen/hhd/processor/videochip.
De laptop kon nog wel verder open,maar durfde niet verder omdat ik bang was voor evt. beschadigingen. Het ging hier namelijk over de hele buitenrand zeg maar, die je open moest breken. Dat ging mij net iets te ver.:D

hoi chico,

mooi dat het is opgelost, maar het kan volgens mij toch ook gewoon door de bios batterij eruit te halen..? dan verdwijnt het wachtwoord.

BJ

Voortaan eerst even het hele topic lezen voor je iets onzinnigs post!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan