Wat is volgens jullie beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BadHunter

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hallo,

Binnekort wil ik een nieuwe computer kopen ik weet zo'n beetje voor alles wat ik erin wil stoppen alleen bij mijn geheugen zit ik nog te twijfelen want ik kom 2 geheugens tegen die me wel intresseren de eerste is van OCZ met de deze timings:
CAS Latency (CL) 4
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 3
RAS-Precharge-Time (tRP) 3
Row-Active-Time (tRAS) 15

En deze is van HyperX:
CAS Latency (CL) 4
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 4
RAS-Precharge-Time (tRP) 4
Row-Active-Time (tRAS) 12

Dus mijn vraag was welke van deze 2 zal beter werken? Het is trouwens PC6400 ik weet niet als jullie er veel aan hebben.

Alvast bedankt,

BadHunter

Goeie vraag,
Ik heb in de post hieronder ook een vraag gesteld wat die timings precies inhielden, maar daar lijkt niemand antwoord op te hebben :(.
Ikzelf heb een voorkeur voor kingston, maar dat is persoonlijk en ik zou ook echt niet weten welke van de twee modules beter is. Ik zou zeggen, kijk eens naar het prijsverschil, aan kwaliteit hangt namelijk vaak een prijskaartje.
Houdt wel rekening met eventuele aanbiedingen als je de prijzen allebij van één site plukt.
Verder dan dit kan ik je niet helpen, maar het is beter dan niets dacht ik zo.
Succes en veel plezier met je nieuwe computer :p

Hoe lager, hoe sneller, alhoewel je er weinig van zult merken, overigens is PC6400 alweer behoorlijk achterhaald, er is inmiddels alweer veel sneller geheugen te verkrijgen, alhoewel wel de geheugencontroller op het mobo dat wel moet ondersteunen.

ik zou gewoon de goedkoopste van die 2 nemen.

als je naar de aanwijzing van lange pier kijkt hoe lager hoebeter maakt het nietzo veel uit.

Ik weet wel van hoe lager hoe beter maar ik wist dus niet welke van die 2 beter was omdat de een beter was in het andere. En ik neem een AM2 moederbord waarschijnlijk en de meeste ondersteunen niet verder dan PC6400

ja daarom zei ik ook al neem gewoon de goedkoopste.

ze zijn ong evensnel teminste zoals harry snor al zei je merkt het verschil niet.

Tja, de geheugencontroller zit in de processor, die kan toch niet sneller.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan