Wat is wijsheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
192
Een jaar of drie geleden kocht ik een nieuwe pc met als processor een AMD Athlon 850 Mhz. Het moederbord is een Abit KT7A met als moederbord chipset VIA VT8363(A) Apollo KT133(A). Het fysieke geheugen is 28,6 GB en het interne geheugen is 384 MB. Mijn videokaart is een Savage 2000 welke niet meer door de fabrikant wordt ondersteund. Voorts heb ik een Creative SB Live PCI sound card. Verder zal ik jullie niet lastig vallen met wat er nog meer inzit, want dat wil ik graag behouden.

Er zijn twee mogelijkheden: 1) ik koop een goedkope pc en bouw alles wat ik heb over in die nieuwe pc; 2) ik upgrade mijn pc naar, laten we zeggen, een processor met een snelheid van ± 2800 Mhz. Mijn soundcard wil ik liever niet kwijt.

Wat zou ik nu precies allemaal moeten aanschaffen wil ik voor de komende drie jaar weer volop meekomen?

Doel van de PC: 1) veel downloaden 2) DVD's en CD's branden 3) veel op internet rond surfen en 4) in mijn eentje spelletjes spelen in de geest van "Age of Empires en CIV".

Voor alle suggesties: alvast mijn dank!
 
Als je wilt gaan upgraden kom je niet onder een nieuw mobo uit. Die zal ook wel niet in je huidige kast passen. De voeding zal ook wel wat zwaarder moeten. Dan lijkt het me handiger een nieuwe te kopen en de dingen die je wilt blijven gebruiken over te bouwen.
 
Nieuw geheugen in de vorm van DDR moet er ook nog bij. De HD mag wat groter, ook omdat je veel wil gaan downloaden.

De videokaart kan je vervangen door een kaartje als een Geforce FX5200. Deze kost maar een Euro of 60/70.
 
Je computer is net zo snel als het traagste component.

Maw, hergebruik je dvd-speler/brander, diskettestation, en evt je geluidskaart.

De harde schijf die je nu gebruikt, zal ook wel 5400 toeren zijn. Deze kan je evt gebruiken als tweede schijf.

Schaf een nieuwe kast(voeding) aan, moederbord, geheugen, processor, HD en videokaart.

Voor dit alles zal je ong. een €600,- kwijt zijn.
(heb onlangs hetzelfde gedaan, zie Mijn Systeem)

Greetz Patrick
 
Ik zou die ouder schijf ook niet als tweede schijf gebruiken, het systeem blijft er toch traag door....
 
Geplaatst door SphiXS
Ik zou die ouder schijf ook niet als tweede schijf gebruiken, het systeem blijft er toch traag door....

Wanneer je hem gebruikt voor opslag(foto's, muziek, films ed), dan draait je systeem daar toch niet langzamer door.

Ik gebruik hem ook zo, gaat prima.

Greetz Patrick
 
Als je de schijf veel voor opslag gebruikt, moet je er natuurlijk wel op letten dat je om de zoveel tijd de schijf defragmenteerd. Hoe meer bestanden, hoe fragmentatie. Natuurlijk hangt dit ook een beetje af van hoe je je schijf gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan