Wat kan dit betekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Het probleem is alsvolgt:

Als de computer opstart dan krijg ik totaal geen beeld meer, alles is gedaan en alle hardware is correct.
Maar.
Tijdens het opstarten hoor ik 3 piepjes en blijft het rode lampje branden voor op de computer.

Wat kan dit betekenen
En waar is dit nu blijvend brandend lampje eigenlijk voor ?

groeten Barney

het zal iets met het geheugen of de videokaart zijn denk ik!

videokaart is goed, heb hem op een andere pc getest

het geheugen zijn 2 bankjes, ik heb ze beide verwisseld en er ook steeds 1 uitgehaald
Zou toevallig zijn als er 2 bankjes tegelijk stuk zouden gaan toch ?

barney

welk lampje is het rode. HD of power?

Ik zou even kijken of het geheugen goed vast zit. Probeer ook even wat hij doet als je alles loshaalt behalve geheugen(zorg dat je maar 1 module gebruikt), HD, en graka.

[offtopic] Hey toetje33. Congratz met je 1000e post!! [/offtopic]

[offtopic] Hey toetje33. Congratz met je 1000e post!! [/offtopic] [/B][/QUOTE]

[offtopic] thnx man! :) [/offtopic]

Het is het onderste lampje ( rood ) voor op de kast
Het geheugen heb ik verschillende malen verplaatst en opnieuw geplaatst, maar geen resultaat.

Het vreemde vind ik gewoon, dat ik geen beeld meer krijg en 3 piepjes hoor en dat dat rode lampje blijft branden

heb ik nog nooit meegemaakt

Barney

Ik hoor tijdens het opstarten
1 lange biep
3 korte biep

Volgens de pagina's betekent dit het volgende

1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure

bedoelen ze hier het sdram geheugen mee ??

barney

start is op met 1 geheugenplakje in 1 bankje, daarna verwissel je hem naar een ander bankje, je doet hetzelfde met de ander weet je zo wat er stuk is

dacht ik al gedaan te hebben, maar ga het nog is doen, dus die bieps betekent in ieder geval dat het aan het ram geheugen ligt ?

1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure

Geplaatst door toetje33

hij zeg tdat die werkt, dus dan moet het aan het slot van de videokaart liggen
ja dat kan toch! omdat hij ook problemen heeft met het beeld!

ja maar ja meestal als je zulk soort piepjes krijgt heb je geen beeld, ik tenminste niet!!

ja dat kan toch! omdat hij ook problemen heeft met het beeld!
ja, als je pc het geheugen niet vindt geeft hij ook geen beeld

Dat lampje dat blijft branden duidt op constant lezen van de hd. Maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Weet je zeker dat die geheugenmodules goed zijn (kun je ze ergens testen?)

Wat voor Bios heb je trouwens?? (even kast open schroeven en kijken wat er op het Bios blokje staat (meestal ergens rechtonder in de buurt van de batterij)

Barney, weet je toenvallig wat voor bios erin zit (Award, AMI etc.). Dan is het wat makkelijker de juiste beepcodes erbij te vinden. Als het award is is het volgens mij idd een videoprobleem (kan dan ook aan je monitor liggen).

-edit als je het merk+type moederbord weet staat het trouwens vaak ook wel bij de specificaties

Het is een Award bios
Ik heb de geheugen getest en de ene keer dan plaats ik een geheugen in een bank en dan hoor je die bieps en een andere keer doe je het zelfde en dan hoor je weer niks
Ik heb alle geheugen verwisseld en verplaatst en nu hoor ik niks meer maar heb ook nog steeds geen beeld en een blijvend brandend lampje

ook heb ik er andere geheugen in gedaan, en ook geen beeld en ook een brandend lampje

Wat de videokaart betreft, deze heb ik in een ander computer getest en daar doet ie het perfect
Hij is dus agp
Ook heb ik een pci videokaart in het pci slot geprikt ( na de agp videokaart uiteraard te hebben verwijderd ) maar toen ook geen beeld dus

weten jullie het nog, nou ik niet, ik denk dat ik nu alles gedaan heb .

barney

je houd idd weinig opties over. Weet je zeker dat processor en geheugen goed functioneren en goed geplaatst zijn?

Probeer nog even je Bios-instellingen te resetten.

Als dit allemaal niet werkt vrees ik dat je mobo de geest gegeven heeft.

Ja ik denk dat ik het er maar op houd dat of de processor of het moederbord kadoek is

kunnen ze de processor testen in een computer winkel ?
Ik zal hem is laten nakijken

ik stop nu maar met vragen en geef nu de hoop maar op, de bios had ik al een reset gegeven, maar toen dus ook nog geen beeld

ik dank jullie allemaal voor je goede hulp en hoop in de toekomst meer van jullie hulp te kunnen gebruiken

groeten van Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan