Wat kan er uit bij MSCONFIG

• Onderwerp starter Onderwerp starter turps
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

turps

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Hey iedereen,

Mijn computer was zeer sloom, dus ging ik naar uitvoeren, typte msconfig in de hoop dat ik mijn computer wat sneller te maken. Vervolgens schakelde ik bij het tabblad "service" zo'n beetje alles uit, en het zelfde deed ik bij het tabblad "opstarten". Het resultaat na het opnieuw opstarten was een zeer veel snellere pc, alleen had ik geen internet meer. Dus zette ik maar weer alles aan, startte mijn pc opnieuw op en hopsa, internet deed het weer. Wel was de pc weer sloom.

Nu is mijn vraag, wat in "service" of "opstarten" zorgt er voor dat je internet werkt. Dan kan ik namelijk alles behalve dat uitzetten.

Alvast bedankt,
Boris

Ik heb trouwens internet via een lan-kabel

Klik in het tabblad Services eerst op "Alle Microsoft-services verbergen".
Kijk dan welke actieve services er over zijn.
Aan de hand van de naam kun je vast zelf wel besluiten of de service wel of niet gestart moet zijn.
Bij twijfel, gewoon actief laten.

In dit geval had je geen internet verbinding, maar als je zomaar alles services stopt heb je waarschijnlijk ook je firewall en virus scanner uitgeschakeld.
Dat is uiteraard niet de bedoeling.

Laatst bewerkt:
;) Inderdaad ALS je zorgvuldig nakijkt jouw Msconfig kan je zelf bepalen wat je wil dat automatisch opstarten blijft en wat niet ...:thumb: en ev. ALS maar dit je problemen zal veroorzaken je kan wat je uit-gevinkt hebt terug aan-vinken ...:)
jfzzhx.jpg
--> Dat hier, ...is alles wat bij mij automatisch opstarten blijven kan of mag ....
En hier op deze link KLIK ! heb je ook nog mooie tips wat en welke je gerust service's ev. uitschakelen kan/of mag ....:thumb:
Denk daaraan dat NIET alleen maar service's vertragen jouw PC kunne' .... je moet ook PC af/en toe een beetje grondig opschonen en/of DE-fragmenteren ?? :D :thumb:

Laatst bewerkt:
@ROYONIX:
De link is er wel maar bij mij om een of andere reden niet zichtbaar.
Ik weet niet of dat voor TS ook geldt.

:confused: heb ik net ge-corrigeert doet nog niet ??? ( bij mij namelijk doet wel ....

Bedankt voor de snelle antwoorden! Ik heb alle niet-windows services uitgeschakeld (op anti virus na) en wauw, wat een verschil in snelheid. Ook bij opstarten heb ik wat vage dingen weg geklikt die ik niet kende. Nu kan ik
"gelukkig" alsnog huiswerk maken op mijn ouwe computertje terwijl mijn nieuwe adapter van mijn laptop onderweg is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan