Wat kan ik doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Achmed1

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
hallo mensen ik heb een probleempje met mijn CPU ik heb hele nieuwe pc onderdelen gekocht en laten zetten door iemand maar vandaag kreeg ik van een jonge een programma om te kijken hoe hoog de cpu graden mijn is echt heel hoog en het is op rood hoe kan ik de probleem oplossen en heb me pc pas net een weekje

klik voor afbeelding

Soms is het wel cpu 80 C en hoger.:eek: :eek: hoe kan ik de probleem oplossen:(

De koeler nazien of die wel goed op de cpu zit, met een heel klein beetje koelpasta, indien een vooraangebrachte koelstrip, die verwijderen.

Of een betere erop zetten.

De airflow in de kast verbeteren, want de temp van het mobo vind ik ook vrij hoog.

De temp in de kast bepaald ook de temp van de proc, hoe meer koele liucht in die kast, hoe lager is de temp van de lucht waarmee de proc gekoeld wordt.

De koeler nazien of die wel goed op de cpu zit, met een heel klein beetje koelpasta, indien een vooraangebrachte koelstrip, die verwijderen.

Of een betere erop zetten.

De airflow in de kast verbeteren, want de temp van het mobo vind ik ook vrij hoog.

De temp in de kast bepaald ook de temp van de proc, hoe meer koele liucht in die kast, hoe lager is de temp van de lucht waarmee de proc gekoeld wordt.

Kan je me tip geven wat ik moet doen??/ moet ik eerst alle stof eruit halen? enzo

Je verteld in je openings topic dat het nieuwe onderdelen zijn, zijn die nu al stoffig? waar ik het helemaal niet over heb gehad:confused: , lees mijn reply nogmaals.

Je verteld in je openings topic dat het nieuwe onderdelen zijn, zijn die nu al stoffig? waar ik het helemaal niet over heb gehad:confused: , lees mijn reply nogmaals.

ok sorry maar wat zou ik het best kunnen doen? want ik ben nu echt heel bang het is nu echt heel hoog 70 C CPU EN 46 C MB en ik heb me pc net ik wil het niet kwijt:(

Sorry hoor, dat staat er toch, de airflow in die kast verbeteren.

Leesvoer.

En de CPU koeler vervangen door een betere, misschien, maar eerst die kast, dan kijken wat de temp van de CPU doet, met de nieuwe montering en koelpasta, die eigenlijk bedoeld is om de boel uit te vlakken, en de warmteoverdacht naar het koelblok zo groot mogelijk te maken, hoe minder, hoe beter.

Wat ik zelf heb is aan de zijkant van je kast een aparte luchttunnel voor de cpu.
Werkt goed, zorgt ervoor dat er egt alleen de coole lucht van buiten je kast direct naar je cpu gaat inplaats van eerst door je hele kast.

ik had net die man gebeld wie mijn computer inelkaar had gezet hij zegt dat er een pinnetje niet goed op de processor zit en dat ik het strak moet zetten maar ik ben bang om dat zelf te doen mischien gaat er iets mis wat zou ik doen?!

maar kan het door dat komen ik ga morgen koel pasta erop zetten maar kijk bijvoorbeeld er zit al een standaart koelpasta erop en je zet een andere erop kan er iets mis gaan dan?!

Laat die man het maar doen die je pc inelkaar heeft gezet, als hij iets kapotmaakt moet hij het ook weer (laten) maken en draai jij niet voor de kosten op:D

Wat er al gezegd is, kijk of iemand je kan helpen...
Als je zelf aan de slag gaat met koelpasta let erop dat je niet te veel gebruikt!!!
Minimaal gebruik anders verslechter je de warmte uitwisseling naar je koelblok.
Te weinig is slecht maar te veel ook...

En dat er een pinnetje niet goed zit lijkt me sterk, dan had je dat al lang gemerkt met het werken op je PC. Kijk anders om de cpu los van zijn socket te halen en er opnieuw op te zetten en erop letten dat je hem weer goed vast klempt.

Toch lijkt het me een koelprobleem door de hele kast, Als die man tijd heeft moet je maar kijken wat hij er aan kan doen. Miss kan hij je egt verder helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan