Wat kan ik doen .. ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elmo85

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2010
Ok ... als eerste , als dit topic verkeerd staat, het spijt me! Ik ben een leek wat pc's betreft en weet dus niet zo goed waar deze vraag thuis hoort!
Have Mercy!

Mijn oh zo geweldig lieve vriend :evil: :mad: heeft gister spontaan een nieuw pc 'tje gekocht. We hebben er al twee staan maar ja, die kunnen zijn spelletjes niet meer aan (WoW,Final Fantasy .. & straks Diablo 3 :rolleyes: )
Goed, de nieuwe kan voor eventjes alles aan dus vooruit ....

Op zijn andere pc stonden dus mappen van WoW die hij op zijn nieuwe pc 'tje wilde hebben. Hij maakte zijn oude pc open (geloof mij, hij is zo A technisch als de ik weet niet wat .. dus dat beloofde veel goeds :rolleyes: .. )

Ik vroeg hem wat hij van plan was te doen ...
'harde schijf eruit halen om de mappen over te zetten' zei hij ..
Nou ok, kon niet zo moeilijk zijn om hem dat te laten doen .. Ik mijn tweeling (9 maanden) nog even wat te eten gegeven om vervolgens te kijken hoe ver mijn vriend was ..

:evil::evil:

Die %^&$%^$ :mad: ... 0,0 verstand van pc 's! Zelfs ik weet nog wel waar een harde schijf zit in een pc! Hij dus niet ... :rolleyes:
Hij heeft 'iets anders' eruit gehaald .. in de veronderstelling dat dat de HS was.
Volgens mij, en nogmaals have mercy :o, zat hij te klooien aan de processor!

Hij heeft eerst een klein ventilatortje er uit gehaald , vervolgens een ijzeren 'soort van frame' met aan de onderkant allemaal pinnetjes!

Ik boos .. de sims (jaja, ook ik wil af en toe ontspannen na een zware dag :) ) draait goed op dat pc 'tje!!
Maar nu gaat heel die PC niet meer aan ... :(

Uiteindelijk had die sukkel niet eens de HS eruit gehaald omdat hij te moe was :mad:

Ik ben echt even te einde raad ..
Dat pc'tje deed het tot aan gisteren prima .. en nu gaat hij niet eens meer aan!
Zo zonde!!

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn of is dit gewoon einde verhaal? :(

Ik had ook graag wat info over dat pc'tje willen plaatsen maar krijg hem nu niet meer aan!
Is er een andere weg om dat te doen (al bedenk ik met net dat we ook geen papieren meer hebben; pc is 4/5 jaar oud)

Is er een expert die even de moeite kan nemen voor me??
Bedankt!

Elenixx

Ik zou de pc terugbrengen naar de leverancier (of een pc-reparateur) voor reparatie. Dit liefst laten gebeuren door vriendlief zelf, zodat hij precies kan laten zien/aangeven wat hij met het systeem gedaan heeft.

Ik vermoed dat dan direct duidelijk is wat er aan gedaan moet worden.

Tijs.

hahahah :) Dat is zeker A-technisch.
Het schoot hem niet te binnen de mappen op een dvd / cd te branden en vervolgens op de nieuwe pc te zetten??? :) Scheelt heel wat frustratie.

Het klinkt inderdaad dat hij de processor eruit gehaald heeft.
De ventilator heeft hij nodig voor koeling en dat "frame" is waarschijnlijk het koelblok zelf.
Met de cpu die er aan blijft plakken.

Even om er zeker van te zijn. heb ik hier een paar voorbeeld plaatjes.
Het kan iets anders zijn als jullie PC, maar hier moet je even doorheen kijken.
P4VM890(m).jpg

Zit toevallig het "ding" dat je vriend eruit heeft gehaald op het moederbord zelf?
locatie witte socket met het zwarte montage frame. rechts in het midden?

Zoja, da is het inderdaad de processor.
Als je vriend er voor de rest niets anders mee uitgehaald heeft is het volgende te checken.

Haal hem nog een keer los. => eerst de ventilator
De koelblok (frame) hoort eigenlijk los te zitten van je processor.
Maar als je pc al enige jaren oud is, kan het zo zijn dat je processor een beetje aan het koelblok vast zit.
A4012-02_1.jpg

Check even of alle pinnetjes nog recht zijn, niets verbogen afgebroken ect.
Als iets verbogen is kun je het nog proberen recht te buigen met bv een klein schroevendraaiertje. Als iets afgebroken is, heb je een probleem.

Probeer daarna het koelblok van je processor los te krijgen.
Een draaiende beweging is het makkelijkst.
Daarna de oude koelpasta (wit spul) eraf halen met bv een keukenrol.

Nu gaan we de processor terug plaatsen op je moederbord.
je processor heeft een markerin, omdat hij maar op 1 manier terug geplaatst kan worden.
L_Intel-2.66GHZ-256-533%20(SL7DL).jpg
Hier aangegeven met een driehoekje.

Ook je socket op je moederbord heeft een markering.
05.jpg

Hoekje bij hoekje in dit geval :)

Voor het plaatsen even het hendeltje omhoog zetten. (in het plaatje hierboven licht bruin) klein beetje naar beneden drukken, een klein beetje opzij en daarna naar je toe trekken.

Plaats nu je processor, hij moet erin vallen, dus niet drukken!
Als de processor geplaatst is kun je de hendel weer naar beneden zetten.
Loop nu even naar de plaatselijke PC boer en haal een tubetje koelpasta van 2,50.

Plaats een kloddertje koelpasta ten grootte van een grote rijstkorrel / erwt in het midden van je processor. Plaatst nu je koelblok en ventilator terug.
En kijken of hij het doen :)

kun of wil je dit zelf niet doen, dan kun je de pc gelijk naar de pc-boer brengen.
Alleen gaat je dit dat wel wat geld kosten.

Hopelijk is het verhaal een beetje duidelijk.

Laatst bewerkt:
Ik zou de pc terugbrengen naar de leverancier (of een pc-reparateur) voor reparatie. Dit liefst laten gebeuren door vriendlief zelf, zodat hij precies kan laten zien/aangeven wat hij met het systeem gedaan heeft.

Ik vermoed dat dan direct duidelijk is wat er aan gedaan moet worden.

Tijs.

Haha , dank voor je reactie ;) Ik hoef niet meer naar de reparateur .. maar laat m dit wel even lezen...

WANT :d ..

Mukkel : Dankjewel!!!! :thumb:
Ik heb alles stapje voor stapje (en rustig aan) doorgenomen en uitgevoerd ... EN HIJ DOET HET! :d Je bent geweldig!!

Had ik het toch goed he ... over de processor! En dat voor een meid! :p
Misschien moet ik er maar mijn beroep van maken!!

Ik ben weer helemaal happy! :D
Nogmaals, dankjewel!!!! :thumb:

Oh en over de mappen op een schijf branden ...
Ik had hem dat ook voorgesteld .. maar hij zei dat WoW te groot is daarvoor :confused:

Ik laat hem in ieder geval NOOIT meer aan een computer komen!!! grrrr :evil:

:D

Hehehe super :D

Mooi dat het weer werkt.
Volgende keer maar een schoen naar hem toegooien als hij het weer wilt proberen :)

Veel plezier nog met SIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan