wat kan ik nog met een 486 doen

• Onderwerp starter Onderwerp starter dOmO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dOmO

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2001
wat kan ik nog doen met een 486 computer?

33mhz
12mb RAM
27 MB vrij harde schijf ;-)
win95a

verder geen software

Met behulp van Linux een router maken.

oude dos-games spelen :thumb:
Zelf ben ik fan van oude games ipv nieuwe games

Ik draai nog win98SE op een 486, met proxy software erop. Draait nog best lekker als je er vooral services op laat draaien.

Geplaatst door hangmat
Ik draai nog win98SE op een 486, met proxy software erop. Draait nog best lekker als je er vooral services op laat draaien.

Dat kan wel zijn maar ik denk dat jou 486 66 Mhz is en meer dan 16Mb ram heeft dit zijn geloof ik namelijk de minimun systeemeisen voor Win98Se.

Je zou zoals Tiborv al aangaf met behulp van linux er een router van maken waarmee je bijvoorbeeld het internet deelt heeeel misschien kun er je er dan een firewall bijopzetten maar misschien is dat teveel gevraagd.

Voor de rest kun je het als antiek zien en zijn er misschien zelfs mensen die voor een goede staat "antieke" 486 nog wel wat over hebben (als deze tenminste compleet is met toetsenbord, monitor en misschien een muis).

De pc is eigenlijk niet meer bruikbaar voor gewoon pc gebruik (internetten, briefje, tikken enz.).

De groeten,
Mark

Linux leren en routeren............

hmmm router he...

ok next problem.. ik heb een USB-modem..
:-P

ethernetmodem kopen is de moeite niet waard...

Geplaatst door TheM

Dat kan wel zijn maar ik denk dat jou 486 66 Mhz is en meer dan 16Mb ram heeft dit zijn geloof ik namelijk de minimun systeemeisen voor Win98Se.

Voor deze Windows versie gelden de volgende systeemvereisten:
Windows 95

386DX of hogere processor (486 aanbevolen)
Minimaal 4 MB RAM-geheugen (8 MB aanbevolen)
35-55 MB van vrije ruimte (afhankelijk van welk opties u installeert)
3.5-inch floppy disk drive
VGA of hogere resolutie (256-color aanbevolen)
Voor deze Windows versie gelden de volgende systeemvereisten:
Windows 98
486DX-processor (66 MHz) of hogere processor.
16 MB geheugen. Als u beschikt over meer geheugen, verbeteren de prestaties.
Voor een standaard installatie heeft u gemiddeld ongeveer 195 MB ruimte op de vaste schijf nodig. De werkelijke ruimte ligt tussen 120 en 295 MB, afhankelijk van de systeemconfiguratie en de opties die u installeert.
Cd-rom- of DVD-ROM-drive
VGA-monitor of monitor met hogere resolutie.
Microsoft muis of een daarmee compatibele cursorbesturing.

Bron: http://www.j-p-it.nl

En naar mijn wete ondersteund Windows 95 geen USB, of is daar een update voor geweest?

Geplaatst door XP_PC
En naar mijn wete ondersteund Windows 95 geen USB, of is daar een update voor geweest?

Win95 versie B wel.

Geplaatst door Tiborv

Win95 versie B wel.

Maar dan zou je wel een uitbreidingskaart moeten kopen aangezien er in de 486-tijdperk geloof ik nog geen USB bestond. En dat zal betekenen dat je al een PCI-slot over zou moeten hebben en dat kan misschien lastig worden want, ze hadden er toen nog niet zoveel PCI-slots in een moederbord omdat er toen er ook nog ISA sloten bij in zaten (vooral een 486 van 33 Mhz).

Hoe duur die uitbreidingskaarten zijn weet ik zo niet dat zou je moeten na vragen bij je lokale pc-boer (vraag dan ook of deze ook werkt met een 486 en win95).

Als je na deze reacties nog steeds met Linux bezig wilt dan moet je er wel even gaan kijken of de USB-uitbreidingskaart en de USB-modem Linux drivers hebben of als de algemene drivers kunnen werken.

De groeten,
Mark

En waarschijnlijk ondersteunt je bios de usb ook niet.

98Lite kan wel op een 33 Mhz processor en het loopt ook nog ;) (zelf getest en gekeurd). Kan je er nog een servertje van maken.

Linux kan ook wel, maar niet met een interface.

Klopt, ik heb 98lite op een 486 draaien (50 Mhz, 12 RAM) maar om het vlot te noemen...

Mischien nog verkopen aan een liefhebber

Groeten Oossie.

hmmmm

Een vitrine kast kopen, hem mooi oppoetsen en als pronk stuk (musseum stuk) te show neer zetten.

Geweldig.

groetjes jjw

Re: hmmmm

Geplaatst door jjw
Een vitrine kast kopen, hem mooi oppoetsen en als pronk stuk (musseum stuk) te show neer zetten.

Geweldig.

groetjes jjw

Ja, dat is leuk. Hebben we bij ons op school in de mediatheek. Oude amiga en weet ik wat voor klassiek spul erin staat.

Maar dat kan ook natuurlijk:D.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan