Wat kan je ertegen doen als je router gedosst word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrsIndepent

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2012
Hallo,

mijn vriendin heeft Skype en heeft iemand toegevoegd die nu haar IP heeft. Via dat IP ddosst hij haar router, dus niet haar PC. Een dynamic IP helpt dus niet.

Maar, wat kan je er tegen doen als je router geddosst word?

Sommige routers hebben een ingebouwde anti-ddos faciliteit. die moet dan wel aangezet worden.
Dus: de beschrijving van de router lezen en kijken of deze dat heeft en hoe dat aangezet moet worden.

In de handleiding van de router.
Als u die niet heeft, ga dan naar de web site van de fabrikant van de router en zoek daar dan naar de handleiding voor dit type router om die te downloaden.

Oké, ik ga 't proberen! Bedankt.

EDIT: Ik kan het niet vinden, wat nu?

Laatst bewerkt:
Sorry hoor, maar 13 minuten zoeken naar iets en dan de vraag weer teruggooien is niet echt waar dit forum voor is...

Defineer het probleem; wat kan je niet vinden, waar en hoe heb je gezocht etc.

Mocht je echt geen idee hebben waar te beginnen, vermeld ons dan het merk en type router, dan zal iemand van het forum het even opzoeken.

En waarom helpt een dynamic IP niet dan? Werkt prima in dit soort gevallen, want als je IP adres wijzigt kan de ander je niet zo snel meer vinden, en dus ook niet meer aanvallen.

Hoe heb je trouwens geconstateerd dat het een DDOS aanval is? En daarnaast moet je dit niet in de technische hoek zoeken. Als je een serieus vermoeden hebt dat dit speelt, meldt je dit bij de internetprovider en doe je aangifte bij de politie. Je provider heeft meer kennis en middelen om dit te stoppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan