wat kan je met 75 MB internet op je mobiel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

richardmeijer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2012
Ik heb al veel rond gegoogled op internet, maar kan niet precies vinden hoeveel je kan met een internetbundel van KPN-1Week. je krijgt dan 75MB. Kan iemand me vertellen of ik hier genoeg aan heb als ik het volgende doe in die week:

- 2 x een filmpje van een minuut verzenden die ik met de telefoon gemaak heb en naar een emailadres verzend. gebruik je meer dan 18MB als het filmpje 18MB is?
- 1 keer per dag op buienradar kijken een week lang
- elke dag 1 tekstmailtje verzenden en ontvangen
- elke dag 3 whattsapp berichten versturen en ontvangen?

Ik ben nieuw met internet op mobiel en weet dus niet precies of ik genoeg heb aan die 75MB

Heb je de link ook gezien waarin een beetje het gemiddelde per Nederlander wordt gepresenteerd? Klik

Gelet op wat je van plan bent te gaan doen denk ik dat jij beneden gemiddeld zit alleen........... die buienradar, tja, die vreet mogelijk wel 't nodige weg.

Wat kost wat aan data (gemiddeld) :

•Email openen of versturen zonder bijlage: 0,01MB
•HTML email (zoals nieuwsbrief) openen of versturen: 0,05MB
•Foto downloaden/uploaden: 3MB
•Bekijken van een gewone website: 0,5MB
•Bekijken van een mobiele website: 0,1MB
•1 uur surfen op internet: 20MB
•1 uur Skype: 60MB
•1 uur audiostreaming (online radio luisteren): 80MB
•1 uur videostreaming: 400MB
•1 uur Youtube: 150MB
•Facebook, wall updaten: 0,5MB
•Twitter, tweet verzenden: 0,04MB
•WhatsApp per bericht (ontvangen/verstuurd): 0,002MB
•1 uur Wordfeut: 0,5MB
•MP3 downloaden per bestand: 4MB

In je vraag lees ik tussen de regels door dat je het abbootje slechts voor een vakantie wil gaan afsluiten, of lees ik dat helemaal verkeerd? Ik ben bang dat je het dan niet gaat redden met die 75 MB.

Laatst bewerkt:
Ja, dat klopt voor een vakantie ja. Het duurt nog wel een half jaar, maar heb nu net een smartphone gekocht en wou even informeren wat je nou met een internetbundel kan.
Bedankt voor de informatie. Als ik het zo bekijk is de bundel van 75MB niet genoeg. Het duurt ook nog wel een tijdje voor ik het wil aanschaffen, die bundel. Ik kijk dan later wel eventueel weer als ik internet op mijn mobiel wil dan.

Zolang als je maar geen beelden en geluid gaat downloaden, dan ga je het wel redden, maar ja, beeld en geluid maken die dingen nou nét even leuker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan