• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wat klopt er niet aan deze formule? =Als...

• Onderwerp starter Onderwerp starter rw88
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rw88

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2011
=ALS(DEEL(G1;6;2)<12;(C2-C1);0)

Als deel(g1;6;2) = 12 dan moet excel cel c2 van c1 aftrekken. Als deel(g1;6;2) = 13 moet hij niks doen..

Kan iemand me vertellen wat ik fout doe?

Dankjewel alvast!

dan zul je eerst even meer info moeten geven.

welke waarde staat in g1.

tevens spreek je in de formule van <12 (kleiner dan 12) en in de tekst van =12 (gelijk aan 12).

geef even aan wat je precies bedoelt.

anders even een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, toevoegen.

je zult zien dat je dan beter en sneller wordt geholpen.

Probleem is waarschijnlijk is het een string of een getal

Probeer het eens zo:
=ALS(WAARDE(DEEL(G1;6;2))<12;(C2-C1);0)

Hieronder een voorbeeldje. '23389' staat in c1, 45929 staat in c2. /ppp-12/antwoorden.html staat in g1.

23389 /ppp-12/antwoorden.html
45929 /ppp-12/antwoorden.html

wanneer ppp-12, dan c2-c1 (wanneer niet ppp-12, niet c2-c1). Ik heb kleiner dan (<) gebruikt omdat is (=) niet werkte, maar kleiner dan werkt ook niet. Het zou dan idd ook kleiner dan 13 moeten zijn, of gewoon =12.
Is het zo wat duidelijker?

Zoals Oeldere hieroven zegt: je formule en je tekst zijn tegenstrijdig.
Ik veronderstel dat in G1 iets staat in de zin van "AAAAA11ZZZZ"
Verander je formule dan als volgt:
Code:
=ALS(DEEL(G1;6;2[COLOR="red"])+0[/COLOR]<12;(C2-C1);0)
De functie "DEEL" geeft je een tekstwaarde, geen echt getal. De "+0" maakt van hier terug een getal van dat je kan vergelijken (groter of kleiner) met een ander getal.

Laatst bewerkt:
henkmr & wher, beide formules geven geen foutmelding, maar geven ook geen correcte uitkomst.

de uitkomst is 22.540 (zie bijlage).

het was mooier geweest als je even je bestandje, ontdaan van gevoelige info, had toegevoegd. dan hadden we het bestandje niet zelf hoeven te maken.

Bijlagen

Beste oeldere, sorry ik had het niet goed begrepen. Ik heb het idee dat die formule de juiste formule is, ik krijg alleen niet de goede antwoorden. Ik krijg het bestand ook niet geupload.. Hieronder heb ik het gekopieerd.

9:55:44 /ppp-12/antwoorden.html
9:56:30 /ppp-12/antwoorden.html
9:59:25 /ppp-12/veelgesteldevragen.html
11:30:11 /ppp-12/contact.html
11:30:11 /ppp-13/antwoorden.html
11:35:27 /ppp-13/antwoorden.html

0,000532407 0:00:46
Het eerste getal is wat de uitkomst is van de formule, het 2e getal is wat de 'normale' formule C2-C1 als uitkomst geeft, de juiste uitkomst. Ik begrijp er niets van. Is dit misschien omdat de waarden in C tijdstippen zijn en dus met ':' worden gescheiden? Hieronder kun je het bestand eventueel downloaden. Sorry voor het ongemak.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3QFLZKPVVGMI.xlsx

Laatst bewerkt:
en wat zijn de celeigenschappen van de tijdsnotatie?

anders stuur een persoonlijk bericht dan plaats ik je bestand wel.

de celeigenschappen zijn aangepast; uu:mm:ss. Ik kan geen privebericht sturen, ben geen verenigingslid of donateur..

je dient de celeigendschappen ik kolom L aan te passen. (zie bijlage)

van de gele cellen heb ik de celeigenschappen aangepast (en die geven de door jou) gewenste uitkomst.

van de blauwe cel heb ik niets aangepast (is zoals in jou voorbeeld).

Bijlagen

Ik ben van jouw oorspronkelijke formule uitgegaan zonder jouw gegevens te hebben gezien.
Nu ik jouw gegevens zie blijkt wel degelijk dat je het =-teken moet gebruiken.
De formule wordt dan:
=ALS(WAARDE(DEEL(G1;6;2))=12;(C2-C1);0)
Bij mij werkt het uitstekend met de gegevens die jij er bij vermeldde.

Hartstikke bedankt oeldere voor alle moeite. Het is me nu gelukt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan