wat klopt er niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransina

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hallo allemaal!

Ik heb hier al gelezen dat er een paar antivirus programma's echt een klasse beter zijn dan andere, maar dat de rest toch een kwestie van smaak is.
Maar ik begrijp iets niet. De meeste antivirusprogramma's die je gratis kunt downloaden, kan je maar een maand of twee maanden gebruiken, en dan wordt er om registratie gevraagd. Of dat bij Avast ook zo is weet ik eigenlijk niet, maar dat zal bijna wel.
Maar toen ik bij google intypte "gratis antivirus" stond zo'n beetje bovenaan een pakket wat je kunt downloaden van google, met Norton 2005, een Adobe programma, nog iets van spyware en nog een paar. Het norton programma is tot februari 2007 geldig.
Hoe kan dat nou?
Ben ik dan werkelijk voldoende beveiligd tegen virussen of is dit programma toch minder dan ene betaald programma. Ik bedoel eigenlijk; waarom zou ooit iemand dan nog een programma kopen, daar klopt ergens iets niet.

Bij voorbaat dank voor de moeite!
Groetjes, Fransina

Ik werk al jaren met de AVG virusscanner van Grisoft. Een mooi compact prog dat uitstekend werkt.
En GRATIS , zonder gezeur over registraties.
Dat zelfde geldt voor de mede spy- en spamware en virusbestrijders Zone-Alarm, Adaware, Spywareblaster, Spybot S&D en Ewido.
Verder scan ik af en toe met de gratis onlinescanner van Panda of Housecall.
Dat een Norton prog gratis is kan ik me niet voorstellen.

Avast moet je registreren, maar dit is gratis. Ik gebruik deze al verschillende maanden. En dit tot tevredenheid. Maar wat is een goede virusscanner?? Hier gaan we dan weer ellelange discuties krijgen.

Zie:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1721207
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12773&highlight=antivirus
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=256979
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=258092&highlight=nod32

Ik heb ervaring met Norton, Norman, McAfee, NOD, Kaspersky, AVG, Avast en nog wel wat. Tot nu toe heb ik niet gemerkt dat de gratis versies onder doen voor de grote jongens qua kwaliteit.

Ja goed; persoonlijk vind ik de support soms wat minder maar dat is niet iets waar je de scanner op hoort te beoordelen.

Hoi Hendricus :thumb: , Ik heb ook maar een AVG geinstalleerd en die Norton weggegooid, want mijn computer werd zo langzaam.(de tijd zal leren of het daardoor kwam.) Ik vertrouwde die Norton niet helemaal, want hij vond alles best, en zodra ik die AVG installeerde, vond ie een Trojan horse. Dus die houd ik er maar in.
Bedankt voor de tip in elk geval. Oh, maar het is dus wel waar, van die Norton, als je bij google "gratis anti virus"in typt, staat het gratis pakketje bovenaan.

Hoi vanzwam :thumb: , ja, wat goed is is natuurlijk voor een persoon niet te beoordelen; of behalve als je ze allemaal een zekere tijd gebruikt; maar dan nog niet, want dan zijn de omstandigheden toch weer anders. Een ding is zeker; als het voor een te beoordelen zou zijn, ben ik dat niet, want ik snap bitter weinig van computer logica.

Hoi XPPC, :thumb: dank voor de links, ik ga ze zo bekijken. Dus jij denkt dat die gratis versies net zo goed zijn. Ik geloof het best; jij hebt ze immers allemaal beproefd. Maar hoe kan dat dan? Snap jij dat? Ik bedoel; bedrijven zijn toch nergens anders op uit dan op winst, wat is voor hen de winst in gratis programma's geven, behalve misschien naam bekendheid?
groetjes, Fransina.;)

Hoi XPPC, :thumb: dank voor de links, ik ga ze zo bekijken. Dus jij denkt dat die gratis versies net zo goed zijn. Ik geloof het best; jij hebt ze immers allemaal beproefd. Maar hoe kan dat dan? Snap jij dat? Ik bedoel; bedrijven zijn toch nergens anders op uit dan op winst, wat is voor hen de winst in gratis programma's geven, behalve misschien naam bekendheid?
groetjes, Fransina.;)
Mja.. Of een programma echt goed is test je, dat bedenk je niet. Gratis en betaald wil niet altijd alles zeggen natuurlijk.
Zulke bedrijven halen hun winst echt wel weer uit de andere producten.

Wat vaak zo is bij de gratis versies is dat je meer zelf moet doen. Meer handmatig instellen, meer 3th party software installeren voor extra functionaliteiten.
Hij werkt wel gratis, maar als je betaald heb je meer.

Net als een auto. Voor een X bedrag kan die rijden, betaal je meer krijg je airco, etc. etc.. :).

Hoi XPPC; dank voor de heldere uitleg. :o
Ik heb niet zo'n behoefte aan extra's en (detail) ook niet zo'n dikke portomonnee, dus ik houd me lekker aan deze gratis antivirus. Ik ben er dik tevreden mee.

groetjes, Fransina:thumb:

:D Ik ga ben nu die sites aan het bekijken; goede site is dat zeg; van die vergelijking van al die programma's.
:D grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Fransina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan