Wat klopt hier niet, en hoe krijg je het weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Zoals de titel al zegt. Hier klopt iets niet (Zie onderstaande screenshot)

En hoe krijg je de melding weg.

20057162.png

@ Moderator, kan de lengte van het plaatje gewijzigd worden? [.Smallimg][./smallimg] maakt het alleen maar groter

Laatst bewerkt:
Nee, dit is gewoon mijn eigen thuis pc. Valt mij op dat als er even geen connectie is via Teamviewer, en ik de verbinding weer maak. Dat ik de melding krijg. (CoRevolution is inderdaad een private server van een spel. Maar zoals je aan het percentage van het geheugen kan zien vreet het bijna niks. Normaal kan ik er 4 tegelijk aan hebben, en dan heb ik alle normale processen ook nog draaien.)

Maar het gaat niet zo specifiek om het geheugen dat niet vol zit. Meer de irritante melding die komt.

@ Moderator, kan de lengte van het plaatje gewijzigd worden? [.Smallimg][./smallimg] maakt het alleen maar groter

Wat denk je ervan je plaatje kleiner maken en dan uploaden? Anders kan ik ook niet doen.

Dat is meer waarom het geheugen kan vol lopen. En hoe het te voorkomen is d.m.v. virtueel geheugen vanuit de hardeschijf. Waardoor alles langzamer gaat werken. Maar ik wil geen virtueele geheugen hoefen te maken. Ik wil gewoon de irritante melding weg.

@ Crash,

Had gedacht dat jullie als moderators het wel aan konden passen. Ik zal het plaatje wel even veranderen en opnieuw uploaden.

Nee helaas hebben wat dit betreft dezelfde mogelijkheid.

Misschien is je virusscanner opd e achtergrond aan het scannen ?

Misschien is je virusscanner opd e achtergrond aan het scannen ?

Dan zou het percentage van het geheugen hoger liggen.

Nogmaals, ik zit niet met het probleem dat het geheugen vol loopt, zit met de melding die ik gewoon niet weer wil zien. Ik merk vanzelf wel wanneer het geheugen vol zit, en niet dat ik om de havenklap een melding krijg als het geheugen voor meer dan 80% vol zit.

Als [smallimg] hem groter maakt dan kun je beter gewoon gebruiken ;)

smallimg zet de breedte op 640px, is de afbeelding dus minder breed wordt ie vergroot naar 640 :)

Iemand nog ideeen om de melding weg te krijgen?

Van 2e pagina beneden...

Hoi !

Hoe staat je pagefile nu dan ingesteld ?

Stel die in op dezelde groote als je geheugen nu, dan zou je probleem opgelost moeten zijn.

De melding die je krijgt is niet abnormaal met Win 7 Ultimate en 2 Gig geheugen.

Of kies es voor: beste prestatie's in geavanceerde systeeminstellingen, dan zul er ook vanaf zijn.

Die opmerking van je: "ik heb geheugen genoeg" kan ik aan de hand van je screenshot niet beamen.

Immers: door de z.g. superfetch " weet " Win 7 uit ervaring wat er gaat gebeuren in je server-verbinding, en waarschuwt dus gewoon op tijd.

Greetz,

Harry.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Hoe staat je pagefile nu dan ingesteld ?

Staat uit. Aangezien ik 4 Gig heb.

De melding die je krijgt is niet abnormaal met Win 7 Ultimate en 2 Gig geheugen.

4 Gig ook goed? Weet jij trouwens zo of het normaal is dat er soms aplicatie's acuut stoppen zodra het geheugen meer dan 85% vol zit?

Immers: door de z.g. superfetch " weet " Win 7 uit ervaring wat er gaat gebeuren in je server-verbinding, en waarschuwt dus gewoon op tijd.

Dus als ik het goed begrijp zorgt Superfetch er voor dat ik de melding krijg?

Gr,

Johan

Hoi !

64-bits Win 7 Ultimate ?

Zet je pagefile maar op 4096 Mb of laat 'm door Windows bepalen.

Microsoft zegt:

Disabling the page file will have a negligible effect if any at all... and a lot of programs simply won't function without a pagefile in place. You're better off setting it to a static size so that it doesn't get fragmented. Another way to improve performance is to move the pagefile to a separate hard drive (NOT a separate partition on the same drive).

Let vooral op de laatste regel, dus je pagefile op een andere HDD zetten !
Naar mijn ervaring geeft dat echt prestatie-winst.

En ja.....Zie boven !

Greetz,

Harry.

Hoi !

64-bits Win 7 Ultimate ?

Zet je pagefile maar op 4096 Mb of laat 'm door Windows bepalen.

Microsoft zegt:

Disabling the page file will have a negligible effect if any at all... and a lot of programs simply won't function without a pagefile in place. You're better off setting it to a static size so that it doesn't get fragmented. Another way to improve performance is to move the pagefile to a separate hard drive (NOT a separate partition on the same drive).

Let vooral op de laatste regel, dus je pagefile op een andere HDD zetten !
Naar mijn ervaring geeft dat echt prestatie-winst.

En ja.....Zie boven !

Greetz,

Harry.

Late reactie, maar goed.

Helaas heb ik nog geen meerdere schijfen in de pc hangen liggen, Pagefile stond nog steeds aan. (Niet aangepast na herinstallatie denk ik).

Bedankt voor de reacties. Zal maar wat minder aplicaties tegelijk proberen te draaien.

Gr,

Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan