wat kun je met visual basic editor in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

plousje87

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Hoi,

Ik heb al eerder een post geplaatst op het office forum, toen over sjablonen, formuliervelden e.d.. Inmiddels snap ik dat en wil ik meer :D

Even voor de duidelijkheid, ik loop stage in een bedrijf waar ze veel werken met allerlei documenttypes. Iedereen heeft andere opmaak. Huisstijl is dus niet hetzelfde.

Ik heb gehoord dat Visual Basic Editor heel veel kan. Heb ook gehoord dat het mogelijk is om een popup venster in beeld te laten komen, daar gegevens in te vullen en dat dit programma het dan direct opmaakt in een word document. Bijvoorbeeld bij een brief.

Verder is me nog een beetje onduidelijk wat dit programma inhoudt.. Ik zoek dus eigenlijk iets waarmee de opmaak van een brief, verslag, notule (wat je ook maar kunt bedenken) hetzelfde blijft en dat alles zo makkelijk mogelijk blijft.. Niet te ingewikkeld met zoveel entertjes hier, logo'tje daar etcc..

Iemand die me kan vertellen of dit met Visual Basic Editor kan? En zo ja, dan moet ik me er maar eens in gaan verdiepen. Heeft iemand een handleiding? Of een aanrader voor een boek? Bijvoorbeeld:
Snel leren programmeren / Visual Basic
Basiscursus Visual Basic 6.0
Het complete handboek Microsoft Visual Basic 6
Microsoft Visual Basic Professional 6.0 + CD-ROM

Alvast bedankt!

Wat je nodig hebt is niet een boek voor Visual Basic maar voor Visual Basic for Applications, de macrotaal binnen office.
Wat je naar mijn idee moet doen is sjablonen gaan gebruiken. (.dot-bestanden)

Kijk bijvoorbeeld eens hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan