Wat maakt de spellen zo langzaam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spammer

Banned
Lid geworden
17 jun 2006
De meeste nieuwe spellen draaien op mijn pc erg haperig, The Godfather was de laatste game die het goed deed, zelfs op de hoogste instellingen, maar bijvoorbeeld bij Fifa WC 2006 moet ik de instellingen een stuk verlagen voordat hij goed loopt.

dus mij vraag is wat maakt mijn games zo langzaam en wat zou ik dan moeten vervangen, aan ruimte op pc ligt het niet is nog ong 280 GB over.. PC is gekocht in november.

Code:
Fabrikant	Microsoft Corporation
Systeemnaam	COMPUTERNAAM
Systeemfabrikant 	MEDIONPC
Systeemmodel	MS-7091
Systeemtype	Op x86 gebaseerde pc
Processor	x86 Family 15 Model 4 Stepping 9 GenuineIntel ~3059 Mhz
BIOS-versie/datum	Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG, 26-7-2005
SMBIOS-versie	2.3
Totaal fysiek geheugen	1.024,00 MB
Beschikbaar fysiek geheugen	473,57 MB
Totaal virtueel geheugen	2,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen	1,96 GB
Ruimte voor wisselbestand	2,40 GB
Videokaart      ATI Radeon X700
Beeldscherm      Philips 170S

Post een vraag over onderdelen van de pc als er iets er niet bij staat wat nodig is om de vraag te beantwoorden

bvd

spyware's en virussen maken je pc best happerig wereldwijd zijn 87% van de thuis pc gebruikers besmet met spyware's hieronder een 3 tal anti-spyware (link) programma op mijn hantekening en een paar nuttige dingen die ervoor kunnen zorgen dat je pc weer sneller gaat:thumb: :thumb: :thumb:

Nee dat lijkt me niet het probleem dat Spyware, ik controleer minimaal dagelijks op spyware en één keer in de week op virussen.
Het lijkt me toch dat er iets mis is binnen in de pc.

Spammer zei:
lees eens beter..

IEMAND DIE ER WÉL VERSTAND VAN HEEFT??

:thumb: :thumb: :thumb:
Die zijn gratis hier.:D

Maare, er zijn diverse oorzaken waardoor dat ontstaat, te beginnen met de drivers.

Kijk welke chipset op dat mobo zit, is ook wel te ontdekken door de manual door te nemen, of op de site van Medion, haal de nieuwste op bij de chipsetbakker, dit geldt ook voor de videokaart, hier staan de wat uitgeballanceerde, even zoeken voor de juiste.

Ook is het mogelijk dat de dma settings van de controllers niet goed staan, te vinden in de eigenschappen van de ata/atapi primaire en secundaire ide controllers in apparaatbeheer.

Ook de specs van de videokaart kan natuurlijk roet is het eten gooien, wat voor een kaart is het? een onboard? PCI-E? AGP?.

Bij de eerste, helaas, bij de laatste ook een beetje.

Hotsa bedankt Pier! ik ga alles even na en post het hier binnenkort weer.

heb geprobeert na te zoekn, op medion.com/nl staan updates die ik geinstalleerd heb maar geen effect hebben.. zou je iets preciezer kunnen zijn met waar je het vind en wat je moet veranderen?

bvd

Welke chipset zit er op dat bord? en is die grafische kaart nu onboard, of zit deze in een AGP of PCI-E slot?

En hoe stonden die DMA settings? op welke snelheid draait het geheugen? en draait dat ook in dual channel?

En ook een HijackThis log kan uitsluitsel geven of er niet te veel rommel wordt opgestart die ook de memmory recourses negatief beinvloeden.

Ook het PC nummer kan helpen, kan ik even bij Medion neuzen, het systeem nummer geeft alleen een oem MSI nummer, die vind je niet bij MSI.

Hallo

Ik zou eens een paar residente prg's proberen uit te schakelen.

Zie uw geinstalleerd r.a.m. geheugen , en wat u uiteindelijk nog resteerd om mee te werken ....

Peter

Laatst bewerkt:
het klinkt allemaal tamelijk logisch, maar ben niet zo'n pc kenner, en beschrijving van hoe ik iets inschakel/uitschakel, meer info van een prog dan je bij INFO in het programma kan zien, enz enz lijkt me handig om jullie te helpen, om mij te helpen :)

btw: systeem nummer is lijkt me die cijfers wat achterop PC staat op een Medion stickertje, er staat:

MEDION

Modell: PC MT 7
Input Max: AC 230-240v-34 50Hz
Art nr: 10008648
MED S/N 15989030020422
598903 MEDION NL

ik hoop dat jullie hier iets verder mee komen?

Ik heb net even op de site van Medion gekeken, en daar staan de recentste drivers, die kun je gewoon downloaden en installeren.

Helaas staat daar geen manual, voor de eventuele layout van het mobo, weet ik niet welk bord het van MSI zelf is.

Maare, op mijn eerder gestelde vraag, heb ik nog geen antwoord ontvangen.

ik weet.. ik weet
ik ben dom met computers daarom had ik me hier dus aangemeld, geen idee dus waar ik het kan vinden :o

De vraag is eigenlijk of de aansluiting van de monitor, aan de achterzijde, links boven vertikaal zit, of meer naar onderen horizontaal, ongeveer in het midden.
Bij de eerste heb je een videokaart onboard, bij de tweede een PCI-E grafische kaart.

Bij de eerste heb je gedeeld geheugen, dat wil zeggen dat er een deel van het interne geheugen wordt gesnoept, en dat is langzamer dan het eigen geheugen van de tweede mogelijkheid.

Lange Pier zei:
De vraag is eigenlijk of de aansluiting van de monitor, aan de achterzijde, links boven vertikaal zit, of meer naar onderen horizontaal, ongeveer in het midden.

Hij zit onderaan in het midden ong 5-10 cm boven het onderste..

Dus het ligt niet aan de grafische kaart lijkt me dan?

Haal dus de drivers op voor de grafische kaart bij de site in de link die ik in mijn eerste reply al had gegeven, en de busmasterdriver bij Medion of Intel, voor de 915P chipset.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan